Avui he sortit a dos quarts de vuit del  matí, tenia al cap alguna cosa curta, Vallgrassa i budistes i tornar per Mas Alba.

Es el tercer dia que surto amb el potenciòmetre a la gravel, no dona la mateixa informació que li dona el Rotor InPower2 que duc a la Niner al Garmin, i hi ha coses que no calcula.

Amb la Niner al cap d’un parell de quilòmetres després de començar calcula el teu estat físic i et dona una xifra, si està per sobre de cero, estàs millor del que hauries, si està per sota el contrari.

Això no ho dona amb el Xcadei d’aranya, crec que hi ha paràmetres que el potenciòmetre d’aranya no es capaç de donar i el Garmin Edge no pot calcular ni donar.

Igualment he mirat de fer una proba, sortir i mirar de donar potència per sobre de FTP cada cop que pedalés, a les baixades, no pedalar, per tan potència cero, a veure que tal.

He pujat cap al polígon Mas Alba, amb transit i un camió que no he pogut passat, per tan fer cap tipus de bon temps ja no era possible.

La pujada al collet de la Fita l’he feta mirant d’estar en Zona 6 i 7 del llinda de potència tota l’estona, fins el mirador dels caçadors, he tardat 20 minuts justos, a ritme alt, zona 5 i zona 6, al ser planer costa molt més treballar en llindars tan alts.

Baixada cap als Holandesos, mirant de no pedalar al pla i baixada, i fins al pàrquing de Vallgrassa amb la màxima potència possible, o si més no per sobre del meu FTP que es de 311W.

Baixada cap a la Plana Novella, carretera cap a Can Grau i pujada a al palau per la pista de darrera.

Passat el palau, sense pedalar i entrant de nou al parc natural mirant d’estar el màxim de temps possible per sobre FTP, zona 5 i zona 6.

Jafra i cap a Sitges per Can Marcer.

La gracia de la pujada es que pots donar molta potència sense haver-te de passar en velocitat.

La part de la pujada forta de pista al final, puc estar per sobre de 400W amb el segon pinyó posat, prou bé.

La tornada després del mirador, pista avall fins el pàrquing de la Fita, a la dreta baixada cap a Mas Alba, creuar Mas Alba cap a les Casetes d’en Portacreu, Vallpineda, creuar la carretera cap a Can Bruguera i amunt cap a Santa Bàrbara pel corriolet que hi ha.

La baixada cap a Sitges i cap a casa per asfalt i pel passeig.

He parat el GPS a la porta de casa i m’ha donar una distància de 29,28km que he fet amb 1h 18m amb una mitja de 22,4km/h, amb un desnivell positiu de 562 metres i negatiu de 558 metres, cadència mitja de 77 rpm i ara bé la part més interessant, 228W de potència mitja, habitualment amb una sortida així estic sobre els 200W, una màxima de 812W i un sostingut durant 20 minuts de 311W, que es el meu FTP.

Es a dir, crec que el càlcul de FTP que fa el Garmin es basa només amb quan pedales i hi ha força sobre els pedals, quan vas en baixada, crec que no ho té en compte, ho haig d’acabar de mirar.

La mitja cardíaca de 134 ppm que és el meu 77%, màxima de 160 ppm que és el meu 92%, no tan elevat per la potència que m’ha donat de mitja, consum energètic de 1072 calories i 10,3 graus de temperatura mitja.

Interessant, si més no per mi, veure els llindars en zona de treball en potència i en pols cardíac.

Aquí us deixo el track d’avui

Total distance: 29565 m
Total climbing: 609 m
Total descent: -609 m
Download file: 08_04_2022.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.

Digues si t'ha agradat

Comparteix