Aquest matí havíem quedat només el Santi i jo, inicialment havia de sortir sol i vaig dir de fer un Montau amb la gravel, però si venia algú, i el Santi es un candidat perfecte per fer trialeres, he sortit amb la Niner Jet9RDO de trialeres i pujant el que es coneix com el “matamatxus”.

A dos quarts de vuit estava al Caprabo, tot i que no he esperat a ningú, havien dit la majoria que no podien, he fet el Collet de la Fita i m’he trobat el Santi passat el pàrquing de la Fita.

Hem anat plegat cap als Holandesos per baixar per la casa nova fins a la pista que puja a Jafra.

Trialera del revolt cap a Jafra i pista amunt cap a la Plana Novella, per agafar la trialera que hi ha sobre de Jafra, la que has de passar una cadena a l’inici de la pista.

Trialera que baixa fins a la riera i acaba a la pista que va de la Fassina als Masets de Dalt.

Hem creuat la pista i cap als Masets de Baix per pujar per la trialera que et dur a la pista de Can Pere de la Plana a Quatre Camins.

Hem trobat cintes de la cursa de BTT de Ribes, havíem d’evitar al màxim trobar-nos-els, es un merder.

Baixada per la trialera que hi ha tan bon punt passes la pista, hi havia cintes de la cursa, i hem anat cap a Can Pere de la Plana per pujar cap a Olivella per pista.

Ens hem adonat en un revolt a la dreta hi havia un bosc que estava tot pelat, han netejat el que devia per un terreny de cultiu fa anys, ja que es veien els esglaons i els murs de pedra que arribaven fins a dalt a la masia.

Hem pensat de mirar de pujar-hi, i ens hi hem ficat. Cada esglaó era una petita rampa i després planer.

Al final de tot, hem comés un error, havíem d’haver seguit per la dreta, es veia una pista més marcada i ens hem ficat a l’esquerre, on hem acabat caminant uns pocs metres fins trobar la pista normal de pujada.

Hem fet la trialera que baixa a mà esquerre, sense arribar a la masia, estava marcada amb cintes de la cursa, però no es veia ningú, per tan, s’hi podia passar.

Hem anat seguint un pel el circuit de la cursa sense voler, després de la trialera de baixada i el corriol que es espectacular, hem anat cap a les masies que hi ha darrera d’Olivella, no recordo el nom ara i hem acabat baixant la trialera que et deixa sobre de Can Suriol, a la carretera d’Olivella.

Allà hem deixat de banda el circuit de la cursa, hem anat pel camí que voreja la carretera d’Olivella cap a Olivella per entrar cap a Santa Susana i després del primer tancat elèctric, pujar pel “matamatxus”, que bàsicament son 300 metres de desnivell positiu en no gaire quilòmetres, va agafant desnivell i cada cop pica més, fins que hi ha un punt que pica molt, i a més el grip no es massa bo.

Quan no ho he vist clar, peu a terra i llestos, que ha estat un parell de cops.

Hem arribat a la pista de Olesa de Bonesvalls a Can Grau, baixada cap a Can Grau, GR5 de Can Grau a Quatre Camins, el “tornillo”, perquè ens entenguem i hem trobat de nou la cursa, un punt l’habituallament i mecànic, encara no hi havia cap ciclista.

Recte avall cap a Can Pere de la Plana per agafar a l’esquerre la trialera que baixa, però la que va als Masets de Baix, que té molta pedra solta, es pot baixar, però hi ha punts de “ai ai ai…”.

Després de que queda dels Masets de Baix hem anat a buscar la Cova Negra i cap a Can Lloses.

A Can Lloses hem trobat de nou la cursa, però aquest cop amb ciclistes que venien en sentit contrari, hem evitat la tornada pel corriol de la riera, hem anat per la urbanització i tornada per pista, sabent que els trobaríem de cara una estona.

Els hem trobat de cara des de l’inici del corriol de la riera fins a l’altre corriol de la riera que hi ha un cop baixes la pista, abans de començar a pujar.

Com que la pista es ample, no hi ha hagut massa problema.

Tornada cap a Sitges ja, ens hem acomiadat el Santi i jo a l’alçada del desviament que et dur a Mas Alba i jo cap a les Casetes d’en Portacreu, i des d’allà cap a Les Torres, Vallpineda i Can Bruguera.

He tornat a trobar la cursa a la pujada a Santa Bàrbara, però aquest cop amb ciclistes que baixaven i el corriol de pujada no es gaire ample.

He deixat passar un parell de ciclistes i he pujat, tot i que cada cop que he trobat algun ciclista en sentit contrari, he parat en una cantonada per deixar-los passar.

Això ha passat 4 cops, no ha estat un drama.

Des de Santa Barbara cap a casa pel passeig i llestos.

Eren les 11 que parava el GPS, en total m’han sortit 40,39km que he fet amb 2h 57m a una mitja de 13,7km/h amb un desnivell positiu de 933 metres i negatiu de 974 metres, cadència mitja de 72rpm, potència mitja de 179W, màxima de 821W, mitja cardíaca de 134 ppm que és el meu 75% i màxima de 172 ppm que és el meu 96%, consum energètic de 2175 calories, el diu el Garmin que treball aeròbic 4.6 sobre 5 i anaeròbic de 2.6 sobre 5, no ha estat un mal entrenament. Temperatura alta, i això que avui donaven fred, 5 graus de mínima i mitja de 10 graus.

Aquí us deixo el track d’avui

Total distance: 41151 m
Download file: 25_02_2024.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.