Begues i Olesa de Bonesvalls per muntanya

Aquest matí a les 7 havíem quedat al Caprabo, la idea era anar fins a Begues, d’allà camí de Olesa de Bonesvalls, però sense arribar-hi, trencant cap a la pujada a la Mola i tornada.

Estàvem en Josep Maria i jo només. Hem encarat el Collet de la Fita amunt i a dalt ens hem trobat el Pedro que ens esperava.

Havia d’estar d’hora a casa, cap a les 9, diu que ha sortit més d’hora i ha fet un Vallgrassa, que faria una estona amb nosaltres i a les 9 havia d’estar a casa.

Hem fet via cap a la Plana Novella, baixant pels Holandesos i la trialera de la Casa Nova, amb la drecera final que en Josep Maria no havia fet i avui l’ha baixada sencera i hem pujat cap a Jafre, per la trialera del revolt i pista amunt cap a la Plana Novella.

M’he notat les cames molt cansades d’ahir, suposo que no he descansat prou la musculatura. Ja ho he començat a notar pujant cap a la Plana.

Un cop al Castell Budista, hem baixat per darrera i havíem quedat amb el Santi a l’entrada de Vallgrassa, abans de la cadena.

Ha arribat uns minuts tard, estrany per ser el Santi, però l’hem esperar menys de 5 minuts.

Hem encarat la pujada a Begues per pista. Es molt avorrida, si més no per mi. Un cop hem arribat a la masia on ens hem despenjat a l’esquerre, hem fet foto de grup i el Pedro ha fet mitja volta, demà vol tornar a sortir.

Hem fet el corriol que baixa a l’esquerre de la pista, paral·lel a la casa que hi ha, però en comptes de fer el corriol de la dreta, hem fet el de l’esquerre, que et dur a una granja on hi ha animals, es nota per la olor i vas a parar a la masia on just comença la pujada per anar cap a Olesa.

La pujada està justa, l’aigua ha deixat la pujada amb uns reguerots importants, però es pot pujar.

Un cop a dalt, hem baixat per la trialera que va a parar a la masia que esta caiguda al pla i hem anat fent via fins anar a parar a la riera, que veiem com estava d’aigua, hem preferit sortir a la carretera, just a la “cimentera” i seguir uns metres per carretera fins entrar a l’esquerre, després de la cadena, a la pista que et puja a La Mola.

La pujada de ciment es igual de dura que sempre, costa, però es pot fer. Amb la calor, hem fet una suada interessant, però ha estat bé.

Al desviament a la dreta, per anar baixant, hem esperat el Santi que coneix perfectament la ruta, recte vas a parar al pic de la Mola.

Hem baixat i hem anat a parar a la pista de Olesa de Bonesvalls a Can Grau, abans de l’Avenc de l’Esquerrà.

Un cop a Can Grau, el Santi ens ha dit que no volia fer el GR5 de baixada, així que ha fet via cap a casa per carretera i en Josep Maria i jo hem baixat el GR5.

Ambdós hem fet el mateix comentari, deu ni do com aguanten aquestes bicicletes, amb una pista així i baixant com hem baixat, sembla mentida que no es facin malbé més sovint.

Arribat a Quatre Camins, hem seguit recte cap a la urbanització de Can Pere de la Plana per agafar la trialera de l’esquerre, tot i que a en Josep Maria no li ha fet gaire gracia.

La part final esta molt justa, m’hi he tirat, però he hagut de fer peu, no he pogut baixar-la tota. He caminat un parell de metres, i avall.

Un cop a baix, en contes d’agafar la que pugem sempre a l’esquerre, hem seguit recte, per baixar la que hi ha davant, que et deixa al mateix lloc a baix, però la baixada es més interessant, es més dura.

Des de baix, hem encarat els Massets de Dalt i d’allà per pista fins a La Fassina i amunt cap als Caçadors.

Collet de la Fita avall i ens hem acomiadat ja al poble.

He arribat a casa amb 49km que hem fet amb 3h 4m, a una mitja de 15,9km/h, amb un desnivell positiu de 1074 metres i negatiu de 1019 metres. M’han costat molt avui, les cames han dit que no havien recuperat prou a primera hora. La mitja cardíaca de 122 ppm que es el meu 70% i la màxima de 152 ppm que es el meu 87%, suposo que pujant cap a La Mola. La potència mitja de 162W, la màxima de 818W, la mitja de cadència de 75 rpm, y el consum energètic en el meu cas de 1798 calories.

Aquí us deixo el track d’avui

Distància total: 49311 m
Ascensió total: 1172 m
Descens total: -1179 m
Descarregar

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como” et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.