Aquest matí de diumenge teníem planificat fer un Purgatori, ahir dissabte volíem fer-lo amb el Gaizka, però ell va passar mala nit i a més plovia, així que avui diumenge a les 7 estàvem al Caprabo el Gaizka i jo, que hem fet via cap a la Plana Novella, on hem trobat el Santi.
Hem seguit la pista fins a Begues, i hem agafat un camí que hi ha paral·lel a la carretera de Gavà a Olesa de Bonesvalls, que passa per Begues fins arribar a la rotonda que agafem habitualment per anar cap a dins, per carretera fins trobar la carretera que baixa, el camí de Begues a Torrelles.
No hem baixat per carretera, el Santi no volia, però hem agafat el corriol que entra a l’esquerre just començar a baixar, que es una trialera molt divertida, tot i que avui hi havia un pel de fang i el Santi al venir amb la Gravel que dur Cantilevers, tenia por de dur les rodes mullades i no podem frenar bé.
Hem baixat fins a la carretera, i uns metres més avall hem agafat l’entrada a la pista que li diem les “terres vermelles” que baixa per sobre de Castelldefels i de Gavà fins a Viladecans, després torna a Gavà i fins a Castelldefels.
Igual que l’anada fins a Begues ha estat lenta de ritme, el Gaizka pujant va lent, amb recta i baixant no, la baixada des de les “terres vermelles” ha estat ràpida, com sempre. Hem parat a fer un mos, el Santi tenia gana, just abans d’agafar un corriol estret que puja a la dreta, mentre tu baixes per una pista ampla cap a Castelldefels, on hi ha un cartell que diu Finca Particular si segueixes recte.
D’allà no hem parat més fins a Sitges de tornada. Hem seguit baixant per anar a parar a als Bruguers i després a La Sentiu, on comença la pujada. Hem anat plegats fins que comença a agafar més inclinació on he pensat en pujar optimitzant pedalada i trobar-nos a dalt.
Al cap d’uns metres, potser els hi he tret al Santi i al Gaizka mig quilòmetres, m’ha trucat el Gaizka, havia trencat la cadena. Han trobat un ciclista que duia eines per arreglar-ho i el Gaizka duia un enllaç ràpid de 9 velocitats. He esperat uns minuts, no gaire han aparegut ambdós ràpidament.
Just hem començat a pujar els 3 quan comença la part més inclinada del Purgatori, es dura de nassos, però es pot fer. El Santi ha hagut de fer peu un moment, ha perdut l’equilibri i amb la Gravel li calen més marxes per poder pujar, va amb cadència massa lenta, el Gaizka l’he deixat endarrere.
Hem anat pujant ambdós tranquil·lament fins a dalt de tot, hem esperat el Gaizka al pi que hi ha al creuament on anant recte vas a Begues i a l’esquerre puges cap a la trialera de la riera, ja de tornada.
Quan ha aparegut el Gaizka, hem seguit pel camí de l’esquerre, el Santi volia fer-nos anar per un corriol que tenia al cap i no coneixíem, que bàsicament es al final del camí, just uns 50 metres abans de coronar, hi ha un corriol que surt a la dreta, l’hem seguit i ens ha dut a Begues de nou, per agafar la pista de rigor de tornada cap a Sitges.
Hem baixat relativament ràpid, el camí es pot fer lleuger i empalmant baixades sense haver de pedalar gaire, només a la part fins arribar a la Plana Novella. Allà els he esperat i hem agafat plegats el camí que va fins a Vallgrasa, d’allà fins a la carretera del Rat Penat i camí de Campdasens de tornada pels Holandesos.
El Santi ens ha acompanyat fins al creuament on ha encares la tornada cap a l’esquerre i a la dreta baixes a Jafra, allà ens hem acomiadat. El Gaizka i jo hem seguit cap a Sitges, jo he fet la trialera del revolt, que està bastant tocada, però es baixa bé, ell no s’hi ha vist amb cor, ha arribat molt just. Ens hem acomiadat a l’institut.
He arribat a casa amb 66,77km que he fet amb 4 hores 512 minuts pedalant, a una mitja de 13,7km/h, amb un consum energètic de 2757kcal, una mitja cardíaca de 121 ppm que es el meu 70%, una mitja baixa, però el ritme ha estat baix, sempre el marca el més lent quan sortim els diumenge, la màxima de 171 ppm que es el meu 97%, en algun punt he mirat de fer pujar el cor. La potència mitja de 158W, la màxima de 1021W, el desnivell positiu de 1680 metres i el negatiu de 1637 metres, la cadència mitja de 62 rpm, molt baixa, però com que el ritme era baix, he mirat de jugar amb optimització del Torque que m’ha sortit una mitja de 81% i la suavitat de la pedalada, que m’ha sortit del 55%. Ha estat una bona ruta social i d’agafar hores de seient.
Aquí us deixo la sortida d’avui
Total climbing: 1933 m
Total descent: -1935 m
Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.