Aquest matí havíem de fer un Sitges a Montserrat, ho duem planejant dos o tres setmanes, però el dijous nit vàrem decidir moure la sortida al dissabte de la setmana vinent, el dissabte 24 i donar el Montserrat com a frustrat avui, pel mal temps, perquè ha plogut molt aquesta setmana i hi ha una riera a creuar a mig camí i perquè la previsió per avui dissabte no era per passar-ho bé, sinó per sortir amb por de pluja.
Així doncs em sortit el David i jo per la zona del Garraf, el Santi i l’Ernesto han sortit amb bici. A les 8 estàvem al Caprabo, sense ruta planificada. Hem decidit fer pista i rodar, degut a que ahir va ploure bastant també, així que les Gunyoles ha estat la opció.
Hem marxat cap a Sant Pere de Ribes, per anar a buscar la carretera d’Olivella a l’alçada de Can Lloses. D’allà per carretera fins arribar al desviament del Mas Giralt i seguint el corriol que va paral·lel a la carretera de Sant Pere de Ribes a Olivella fins a Can Suriol.
Un cop hem passat el cap de futbol de la urbanització Mas Milà d’Olivella, camí de Can Suriol, hem trobat que la riera baixava molt plena, i uns 200 o 300 metres més endavant, hi havia un arbre caigut, un pi molt gros que aquesta nit passada ha cedit i ha caigut cap a la riera, però que l’ha parat un cable d’acer inoxidable que a la vegada suporta un cable negre d’un parell de centímetres de diàmetre, que hem pensat que era de llum.
He passat per sota l’arbre com hem pogut, hem apartat els esbarzers que caient des del tronc de l’arbre fins al corriol i hem trucat al 112, hem pensat que segurament fóssim els primers en passat i ningú ho havia vist i avisat. Després de trucar i donar-los la ubicació exacte segons el GPS hem seguit. Uns 800 a 1000 metres més endavant han tornat a trucar, eren els bombers de Vilafranca del Penedès, els hi hem explicat que passava i on era, i li han fet un whatsapp d’ubicació al David.
Hem seguit per la pista fins arribar a la carretera, a l’alçada de Can Suriol i uns metres endarrere cap a Mas Milà de nou fins trobar l’entrada de la pista que va a Les Gunyoles. Han tornat a trucar els bombers, el David els hi ha donat de nou les dades i aquest cop si que ha estat l’últim. Suposo que hauran trobat l’arbre i l’hauran tallat.Hem seguit per pista cap a Les Gunyoles, però amb uns bassals d’aigua importants, molt de fang i bassals on hi entraven els pedals i les sabates, ha plogut molt, tan que la terra ja no podia absorbir més aigua.
Hem anat fent via sense parar, només hem parat un moment quan el David m’ha dit que no havia menjat mai “cireretes de pastor”, el que en castellà son “madroños”. N’hem menjat 3 o 4 cadascú i hem seguit rodant fins arribar a Les Gunyoles.
Hem arribat a la part més alta, a les antenes i d’allà ja hem fet via tornant, primer baixada fins a l’Arboçar de Dalt i després fins a Can Trabal per pista, no hem fet cap corriol, massa aigua. Hem anat tornant relativament ràpid, fins que sota de Viladellops on hi ha un corriol estret de baixada molt divertit, he notat que la roda de davant perdia. Hem parat just on hi ha d’haver la cadena que fa temps que no hi és i he vist que tenia un tall al lateral del neumàtic, el tubeless no ha pogut segellar-lo, així que càmera i avall. Haurem parat 10 o 15 minuts, i no han parat de passat cotxes amb caçadors de bolets, un munt de boletaires avui a la muntanya, boletaires dels que en saben i gent amb bosses de plàstic plenes de bolets, els que no en saben.
Hem arribat a Mas Milà de nou, carretera fins arribar a Can Lloses, amb un munt de cotxes que s’han portat bé i ens han avançat quan han pogut deixant un parell de metres ben bé, però un munt de cotxes, massa. A mi personalment em fa por la bici de carretera just per això, i el David ha fet el mateix comentari.
Hem anat plegats fins a Sant Pere de Ribes, ens hem acomiadat, ell ha marxat cap a Vilanova i la Geltrú per l’hospital Sant Camil i jo pel camí típic de Ribes a Sitges per muntanya.
He arribat a casa amb la bici plena de fang, però les sabates i la roba també venien plenes. En total m’han sortit 45,77km que he fet en 2 hores 44 minuts, a una mitja de 16,7km/h, una màxima de 48,9km/h, un consum energètic de 2235 kcal, una mitja cardíaca de 1354 ppm que es el meu 77% i una màxima de 179 ppm, que segons el Garmin es un 103%, però no es possible fer més d’un 100%, per tan alguna cosa falla. La cadència mitja de 77 rpm, el desnivell positiu de 795 metres i el negatiu de 875 metres.
Aquí us deixo el track d’avui
Total climbing: 892 m
Total descent: -972 m
Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.