Ahir em va passar una cosa molt estranya, en Joan Manel va venir a casa, no tenia líquid tubeless a la roda de davant, surto de casa cap al traster on era ell i veig davant de casa l’Alonso, l’amic d’en Joan Manel que ha vingut a fer sortides llargues amb nosaltres.

Cara de sorpresa i em diu que ha llogat un apartament aquĂ­ a Can Moragas uns dies, el Joan Manel la mateixa cara de sorpresa, el mon es molt petit.

Total, que aquest matí he sortit, a les 7:30 sortíem de casa, l’Eduard, el Vicenç i l’Alonso, en Joan Manel ens esperava al pont del càmping de Palau de Cerdanya.

Hem pujat per la pista de rigor, per anar a la dreta cap a Vilallobent al primer trencament que hi ha. Hi ha passat una mĂ quina i ara estĂ  que sembla una autopista de 4 carrils.

Un cop es creua el tancat ja torna a ser un sender ample, deixant la baixada a Vilallobent a la dreta hem seguit recte i de cop et trobes amb la pista que puja al refugi de Vilallobent.

A l’esquerre, la pujada es per pista, algun punt en mal estat, però es pot ciclar bé, la pega es que té punts amb desnivells del 18% i sostinguts del 17% i no té revolts, mires endavant i veus que allò puja recte, a mi personalment se’m fa agònica.

Aquest es el principal motiu que ha fet que de les 2 hores i poc de la sortida d’avui, quasi una hora sencera he estat amb el pinyó de 50 dents a darrera, agònic.

Un cop hem arribat al refu, ens hem reagrupat i hem anat a l’esquerre, de tornada per anar a buscar la trialera de pujada per les Fites que et dur al pla a dalt de tot, a la fita 500 que es la penúltima abans de començar a planejar i baixar cap al Refugi de l’Orri de l’Andreu.

La pujada es preciosa, però es dura de nassos, s’ha de fer peu en algun punt, tot i que no ho sembla.

No té un desnivell important, tot i que es puja sense parar, però hi ha arrels, pedres i sobretot, la gespa, el “velcro” que agafa les rodes i es com si li afegissis un munt de quilos a la bici, costa molt de pedalar de pujada.

Reagrupada i foto de rigor a la fita 500 i cap a creuar el tancat elèctric a mà esquerre, la última pujada i comencem a baixar cap a l’Orri de l’Andreu.

En Joan Manel anava amb pressa, per tan ha fet via ràpidament, la resta hem anat baixant més lents.

Un cop a l’Orri de l’Andreu, cap a l’esquerre on hi ha un tancat d’animals i es veu un arbre amb una marca groga, es l’inici de la trialera de baixada cap a la carretera, ens estalviem uns 3 quilòmetres de carretera.

L’Eduard ha baixat primer amb l’Alonso a darrera, lents per poder guiar a l’Alonso i després jo amb el Vicenç a darrera meu, també guiant-lo.

El Vicenç ha baixat molt bé, per fer tan poc que té bici i surt, molt bé avui. Això si, demà tindrà tiretes a les cames per treballar una musculatura que no esta acostumada a treballar d’aquesta manera.

Primera parada al mirador de la carretera.

Avall pel segon tram de trialera, fins a tornar a trobar la carretera, allà ens hem reagrupat de nou i tercer tram de baixada, ja més senzill tot i que amb més desnivell fins a l’inici de la trialera de la Pupy.

Aquí el primer tancat elèctric, hem aixecat la roda de davant i l’hem passat, el segon tancat està uns metres més endavant, no gaire lluny i avall per anar a trobar el tercer i el quart que es pot passar a sobre de la bici.

Comença la part més bonica de la trialera, la que passa per entremig del bosc i a la sortida que es veu tota la vall.

Abans de començar els tobogans li he dit al Vicenç que millor a peu amb la bici al costat, rellisca un pel i a l’alçada de la Pupy hem anat avall cap al càmping d’Osseja i cap a casa pels carrers del poble.

En total m’han sortit 20,12km que he fet amb 2h 11m a una mitja de 9,2km/h amb un desnivell positiu de 896 metres i negatiu de 854 metres, una cadència mitja de 66 rpm, una potència mitja de 174W, una màxima de 819W, una mitja cardíaca de 125 ppm que és el meu 68% i una màxima de 170 ppm que és el meu 93%, un consum energètic de 1579 calories i fresca, 9 graus de mínima i 14 de mitja, prou bé.

Aquí us deixo el track d’avui

Total distance: 20843 m
Total climbing: 932 m
Total descent: -932 m
Download file: 17_08_2024.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu «descargar» amb el botó dret del ratolí i «guardar link como», et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.

Digues si t'ha agradat

Comparteix