Hem quedat per sortir de casa a les 8, però al final ens hem demorat un pel, en Joan Manel m’ha dit que necessitava un quart d’hora de més.

L’Adolf va aconseguir talonar la roda de darrera de la Cannondale ahir a la tarda, no li perdia, avui no les tenia totes, però ha vingut sense problema.

I en Vicenç estrenava bicicleta, una Berria elèctrica molt bonica, primera bici de muntanya de veritat, li vàrem muntar uns pedals de plataforma d’alumini que tenia jo i llestos, mides ajustades i SAG dels amortidors també.

Hem encarat la pujada cap a les antenes primer i després per pista fins al final de la pujada per pista, per baixar cap al refugi pastoral de Nahuja per pista i seguint avall fins a la carretera.

A la carretera a la dreta, cap a la taula d’orientació de Santa Leocadia, acaba la carretera i segueix per pista cap al refugi pastoral de Santa Leocadia.

A partir d’aquí es guanyen uns 300 metres de desnivell, però es fan molt bé, es pista i es còmoda de fer, per acabar baixant fins a la base de l’estació d’esquí de Puigmal.

Com que la ruta son 950 metres de desnivell positiu i en volien fer mínim 1000, hem seguit pujant un pel per la pista d’esquí.

Just abans de començar la pujada més empinada, a l’esquerre hi ha una pista poc trepitjada, però marcada per fer amb bicicleta que et dur fins a la carretera de baixada a Err.

Hem fet la pista, hem baixat per carretera i just a l’inici de l’estació, on hi ha la caseta de venta de forfait (l’estació està tancada, ja no funciona), a la dreta hi ha un pas canadenc per animals i un sender que baixa.

Hem agafat el sender avall, jo he anat al costat del Vicenç, però al final he trobat a l’Adolf parat i he pensat que hi aniria ell amb el Vicenç, així que m’he deixat anar un pel.

Hem arribat a la carretera, en Joan Manel ens esperava, i el Vicenç que no venia.

L’Adolf ha pujat un pel a veure si el veia i l’ha trobat uns 25 metres més amunt, havia caigut.

Ha picat de cara, no s’ha fet res, però la bici havia caigut uns metres avall per un marge i ha costat de treure-la, son 25kg de bici.

Uns minuts més tard han aparegut ambdós, el Vicenç amb una rascadeta al llavi i a la cama i diu que un pel de mal a l’esquena, però bé.

Han baixat els 3 per carretera, jo he volgut fer la trialera de rigor, es bastant bèstia, a en Joan Manel no li va, ha de caminar i l’Adolf amb la Cannondale Flash rígida, sense telescòpica ha decidit que era massa per ell.

Ens hem trobat a baix, a la carretera de nou, hem seguit baixant per creuar el poble de Err fins a les piscines.

A l’alçada de les piscines, a l’esquerra, comença un sender que et dur sense gaires problemes a Osseja, té uns metres de desnivell d’entrada que piquen, es fan molt bé, però es pugen uns 60 o 70 metres de desnivell amb uns 150 metres de distància, fa estona que vens baixant sense pedalar i amb el cos fred, es fan durs, però es fan bé.

En Joan Manel i jo hem pujat i no venien ni l’Adolf ni el Vicenç.

He esperat uns minuts i he trucat al Vicenç, la Berria no s’engegava, la bateria a un 25% però no entrava corrent al sistema.

Li he dit a en Joan Manel que fes via cap a casa i he fet endarrere a trobar-los, estaven just a les piscines.

No hem aconseguit que el display engegues, no hi ha hagut manera, algun tema de mal contacte. Hem tret i posat la bateria varies vegades, res de res.

L’Adolf ha pujat amb la bici del Vicenç a pel, sense motor i el Vicenç a pujat a peu amb la Cannondale de l’Adolf.

A dalt, a la part planera, ja han tornat a intercanviar bicis i hem anat tornant lentament, en pla bé, en baixades el Vicenç amb por i a les pujades doncs… unes pedalant i altres caminant.

A Nahuja, baixant cap al poble, he punxat la FaBike, ja no podia passar res més.

He desmuntat la roda, una petita pessigada, “parxe” dels autoadhesius i llestos, però entre una cosa i l’altre, es perd temps.

Hem sortit de Nahuja i ens quedava l’últim corriol fins arribar a Osseja, hem tardat molt més del normal, però hem arribat a casa bé, sense més problemes.

En total m’han sortit 29,86km que he fet amb 2h 31m a una mitja de 11,8km/h amb un desnivell positiu de 1086 metres i negatiu de 1065 metres, cadència mitja de 67 rpm, mitja cardíaca de 123 ppm que és el meu 67% i màxima de 161 ppm que és el meu 88%, un consum energètic de 1525 calories i bona temperatura, 17 graus de mitja i 12 de mínima.

Aquí us deixo el track d’avui

Total distance: 30152 m
Download file: 30_06_2024.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.