Ahir volia sortir, però a primera hora del matí estava el cel molt tapat i fosc, al cap d’una estona va caure un bon patac d’aigua, millor que no hagués sortit.

Va estar plovent tot el dia, no seguit, però no va parar de ploure i aquesta nit també ha d’haver plogut, sinó no pot ser que estigués tot tan moll avui.

He sortit de casa a les set i deu del matí, amb la FatBike, camí del llac i després cap el càmping de Palau de Cerdanya.

Pujada per la pista de rigor, a bon ritme crec, si més no la sensació no era la de la última vegada que vaig fer aquesta pujada.

He anat fent amunt fins al quilòmetre 8,4, duia uns 45 minuts des de casa.

A partir d’aquí comença un corriol de pujada, estret i molt bonic.

Només té un parell de punts on pica un pel més, curts però amb mal grip.

El primer es un tronc en mig del sender que fa que hagis d’anar a la dreta i vigilar amb les arrels.

He relliscat de darrera baixant amb les arrels, primer ensurt del dia, massa aigua i les arrels amb aigua rellisquen.

El segon punt que pica l’he fet a peu, m’he colat, havia d’anar per l’esquerre i he anat per la dreta, en un moment m’ha relliscat de darrera i amb la falta de grip he hagut de fer peu i caminar un parell de metres fins trobar de nou el pla.

A partir d’aquí ja arribes al refugi de la Jaça de Palau, hi ha una esplanada grossa amb herba que al estar molt mullada m’ha deixat tot xop.

Baixada per una corriol sense gaire complicació, a part de les arrels amb aigua i un punt que creues un riuet, m’he quedat tot xop, si encara quedava quelcom sec en el meu cos.

Arribes a la pista i a la dreta fins tocar carretera, encara queden 3 quilòmetres de pista fins tocar la carretera.

Baixada per carretera fins que trobes un revolt gran a l’esquerre, es passa per una mena de pont per on passa el riu per sota i amunt.

Aquí durs 700 metres de desnivell positiu, ara toquen uns 90 metres més positius en uns 700 metres, es fa millor del que sembla, es una pista poc transitada amb herba que sembla velcro.

Es creua el riu i a partir d’aquí avall pel mateix tipus de pista.

A la part final deixem la pista i agafem el corriol a l’esquerre que ve de la trialera 5 estrelles que neix a dalt de tot, a partir d’aquí seguim per aquest track.

Es un corriol estret i poc complicat que va baixant fins a la taula d’orientació d’Osseja i a partir d’allà, el corriol que va per sobre la granja de les vaques, que m’ha tornat a mullar molt i la trialera dels tobogans, que l’he feta amb un pel de cura, massa arrels molles, alguna ensurt però res.

Acabes al càmping d’Osseja i cap a casa pels carrers del poble.

He parat el Garmin Epix 2 amb 22,82km que he fet amb 1h 54m, la última vegada em van sortir més de 2 hores amb aquesta ruta, he baixat uns 7 o 8 minuts, suposo que la temperatura ajuda molt. La mitja de 11,9km/h amb un desnivell positiu de 810 metres i negatiu de 814 metres, la cadència mitja de 68 rpm, la mitja cardíaca de 127 ppm que és el meu 71% i la màxima de 155 ppm que és el meu 87%, el consum energètic de 1203 calories i temperatura fresca, 5 graus de  mínima i 7 de mitja.

Aquí us deixo el track d’avui

Total distance: 23279 m
Download file: 25_05_2024.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.