Aquest matí hem quedat en Joan Manel i jo per anar fins el Borne 504, hi ha un tros que ell no havia fet, no el coneixia.

Dos quarts de vuit surto de casa i a tres quarts menys cinc havíem quedat al pont del càmping de Palau, com sempre.

Hem començat a pujar per la pista amunt, primer desviament a la dreta, m’agrada més i hem seguit pujant fins arribar al km 7,5 on hem anat cap a la dreta, en comptes de seguir la pista, per fer una drecera d’uns 300 metres, que acurtes poc, però que tenen més inclinació, pica un pel més, tot i que es puja bé.

Després al desviament del corriol que puja al Refu de la Jasse de Palau, hem seguit pista amunt sense agafar el corriol i al següent revolt a la dreta.

Han fet la pista ample que hi caven 2 cotxes ara, crec que estan netejant el bosc d’arbres i ho han eixamplat per poder passar les màquines, però abans era un camí estret i bonic i ara es una autopista de 2 carrils ☹

Al cap d’uns metres tornem a tenir el camí de rigor i seguim pujant cap al Refu de Vilallobent, que deixem a la dreta i pista amunt sense deixar-la.

Es una pista que no m’agrada gens, en Joan Manel li passa el mateix, puja constantment i no aporta res, es només pujada i res més.

Al km 13,8 s’acaba la pista i seguim pujant però ara per herba, es com una mena de “velcro” que agafa la roda i costa molt més de pedalar.

Hi començava a haver-hi un pel de neu i la herba estava mig glaçada, cosa que ha ajudat a poder pedalar millor.

A partir d’aquí queden 3 pujades, una de suau, una de més dura i la última que es horrible.

La primera la hem fet bé, en Joan Manel ha relliscat de darrera i ha hagut de fer peu per no caure, jo he pogut pujar.

La segona ja tenia neu, no gaire, però la ventada d’ahir ha fet com a “bosses” on hi ha un pam de neu i al costat es veu el terra.

Amb neu costa més de pedalar, però jo amb la FatBike vaig bé.

La tercera es com una zeta, en Joan Manel ha entrat primer, l’ha feta sencera, jo he fet peu just al arribar al primer revolt, el meu cap m’ha dit que prou, es més un tema mental que físic, i avui no m’ha deixat.

He caminat 3 o 4 metres i hi he tornat de nou.

Al arribar al cim, en Joan Manel m’esperava, hem seguit recte, ja no queden més pujades fortes, un petit desnivell, un falç pla que diríem.

Hem parat a fer la foto de rigor i hem començat a baixar.

Es baixa per pista, no es veia res per la neu, i hem hagut de pujar un pel, res, mitja o potser menys, pujada de la que tens al davant.

Després a l’esquerre anant a buscar el corriol que baixa cap a la carretera.

Ara ens queden 9km de baixada, la majoria per corriols i trialeres, son uns 30 minuts de baixada, es realment espectacular.

Aquí hi havia neu, jo vaig bé amb neu i la FatBike, en Joan Manel ha patit més que jo, però no ha tingut cap problema.

Hem trobat unes petjades i hem deduït que era el camí de baixada, un corriol tapat per la neu que té alguna marca als arbres i que un cop creues un riuet que hi ha, ja es un camí d’un parell de metres d’ample, que no té pèrdua i que et deixa a la carretera de pujada a Coma Morera.

Creuem la carretera i comença la part de corriol estret, va baixant sense parar, amb punts que permet anar més ràpid i altres més tècnics on has de baixar més el ritme.

Avui estava realment bonic, un pel de neu fins als 2mil metres, per sota el que hi havia era el corriol vermell, i era vermell perquè entre la pluja d’ahir a nit i el vent, la pinassa ha caigut i ha quedat tot de color vermellós, espectacular.

Hem creuat la carretera que puja a Coma Morera, per fer un altre tros de corriol fins a la taula d’orientació d’Osseja.

Des d’allà, a buscar la granja i els tobogans de baixada que et deixen al càmping d’Osseja, contents i cansats de baixar, però amb el dipòsit d’adrenalina ple a vessar.

Tornada cap a casa pels carrers del poble, ens hem acomiadat en Joan Manel i jo just passar el pont i llestos.

He parat el GPS a la porta de casa amb 2h 30m justos, amb 25,95km, la mitja de 10,4km/h i un desnivell positiu de 972 metres ¡, el negatiu de 968 metres, la cadència mitja de 69 rpm, no m’ha agafat el Wahoo de pit, per tan, tot i que ho he intentat, no he aconseguit tenir monitoritzat el pols, i m’hagués anat bé, he patit pujant. Em dona un consum energètic de 1521 calories, la temperatura em diu que de 2 graus de mínima i 4 de mitja, crec que la sensació era un pel més baixa, si més no a partir de 2mil metres, que bufava un pel de vent.

Aquí us deixo el track d’avui

Total distance: 26412 m
Download file: 30_03_2024.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.