Ara fa dies que no sortia amb la FatBike, he mirat d’aprofitar els últims dies de neu per esquiar un pel en família.

A més, vaig voler mirar si havia de canviar cadena de la Niner Jet9RDO la setmana passada, després de reparar la roda de darrera, i està tot bé, la galga no entra.

La gravel està igual, tampoc entra, la cadena està bé, i vaig endur-me la galga a la muntanya per mirar també la transmissió de la FatBike, i aquí si, s’ha de canviar sencera, entra la galga fins el final, es a dir, no puc “salvar” ni el plat ni la pinyonera.

Vaig parlar amb el Fer de BikeIT, té pinyonera de 11v de SunRace, una 11-51, ara duc una 11-50, però no crec que vingui d’una dent. També té cadena de 11 i el dissabte vaig comprar un plat de 26 dents ovalat com el que duc a la gent de Absolute Black, arriba aquesta setmana.

Res, la sortida d’avui, la bici canvia bé, no té cap problema, li costa només pujar un pinyó, però només un, la resta bé.

Eren dos quarts de vuit, he sortit d’hivern, més fred que ahir, cap al càmping de Palau de Cerdanya, i he començat a pujar per la pista, com sempre, al desviament a la dreta, i pista amunt deixant al Mas Tartas a l’esquerre amb el temps de sempre, ni millor ni pitjor.

Al creuament, a la dreta, seguint la pista que puja fins que arribes al pas canadenc que hi ha, on la pista segueix recte amunt, però et desvies a l’esquerre, cap a un corriol que et dur al Refu.

Estan talant arbres, i l’inici del corriol ara es una autopista de 2 carrils, es més ampla que la pista principal.

Està tancada amb una cinta perquè no hi passin cotxes, he passat pel lateral i al cap d’uns 20 o 25 metres, acaba l’autopista i segueix un corriol que puja, amb algun punt interessant de posar tot el ferro a darrera, però que es pot fer sencer fins arribar al Refugi de la Jasse de Palau, sense haver de fer peu.

Al Refu m’he fet la foto de rigor.

Al sortir de casa es veia com un núvol a dalt de la muntanya, i des del Refu es veia el núvol a baix al poble, molt maco.

Foto de rigor feta i avall, pel corriol que et dut cap al Mas Tartas.

Un cop arribes a la pista, no he seguit el corriol, sinó que he anat a la dreta i no he deixat la pista fins que s’acaba i arribes a la carretera que puja a Coma Morera.

Carretera avall un parell de quilòmetres, i just al pont que la carretera va cap a l’esquerre amb un revolt molt tancat, he seguit recte per la pista que puja.

No esta trepitjada, es a dir, hi ha herba, i això fa que la roda s’agafi molt més, com si fos un velcro.

No se’m fa molt pesada aquesta pujada, son uns 65 metres de desnivell amb uns 400 metres de pujada, no es gran cosa, però costa pedalar.

Després es creua el riu i jas es baixa, per una pista ampla, que no hi passen cotxes fins que es creua la carretera que puja a Coma Morera, però l’altre, n’hi ha 2 que pugen.

Ara ja toca trialera i corriol ràpid avall fins arribar a la taula d’orientació d’Osseja i un corriol que et dur a la granja de vaques, on agafes la trialera que li dic dels tobogans, molt divertida i que et deixa després d’una pujada d’adrenalina molt interessant al càmping d’Osseja, ja pels carrers del poble fins a casa.

En total m’han sortit 22,95km que he fet amb 1h 55m a una mitja de 11,9km/h amb un desnivell positiu de 797 metres i negatiu de 818 metres, cadència mitja de 70 rpm, mitja cardíaca de 132 ppm que és el meu 74% i màxima de 158 ppm que és el meu 88%, 1287 calories de consum energètic i fresca, no pas fred, 4 graus de mitja i mínima d’1 grau.

Aquí us deixo el track d’avui

Total distance: 23384 m
Download file: 25_03_2024.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.