Ahir dijous vaig venir a Osseja, avui divendres haig d’estar aquí per un tema d’uns industrials, així que he de teletreballar des d’aquí i he aprofitat per fer una sortideta amb la Fatbike aquest matí.

No he sortit en tota la setmana, la setmana passada vaig estar a fora i crec que vaig tornar amb un constipat molt interessant, que va anar sortint durant el cap de setmana.

Dilluns vaig començar a tossir molt, molt de moc i tos, però res de febre.

Dimarts no vaig sortir, em vaig llevar fet una coca, vaig anar al metge a que em mires la tos, res greu, un xarop, uns sobres i una setmana.

Dimecres i dijous res i avui divendres, he sortit a veure que tal.

La veritat es que fent esport no noto que estigui constipat, més enllà de treure més moc del normal, que ja en trec, però ni tusso ni res, pujo bé i respiro bé.

Passaven 4 minuts de les 8 del matí, un pel tard, però bé.

Baixada cap al llac i d’allà cap al càmping de Palau de Cerdanya, pujada per la pista cap al Mas Tartas.

He mirat temps i un minut quasi, més lent d’un temps normal.

O es el constipat o es que he agafat pes aquest hivern i això no ajuda, crec que és més la segona que la primera, hauré de posar-m’hi un pel en serio.

Pista amunt després del Mas Tartas i al creuament a l’esquerre, com si anés a baixar la trialera de la Pupy.

Sense deixar la pista, arribes a la carretera que puja cap al Refugi de l’Orri de l’Andreu, habitualment aquí hi poso una hora justa, avui 58 minuts i poc, tampoc tan malament, he recuperat temps després del Tartas fins arribar aquí.

Baixada per carretera fins que he trobat al desviament a la dreta que puja, es una pista que habitualment a l’hivern hi ha neu i no es pot pujar, però amb un hivern tan poc hivern com el que estem tenint, he pensat que es podria pujar.

He trobat gel a la carretera just abans de començar la pujada, he passat caminant per no relliscar, aquí m’he adonat que he sortit sense ulleres, sóc un desastre.

La pujada bé, però hi ha punts on hi ha gel de banda a banda i no m’he vist amb cor de passar pedalant, he caminat.

On hi havia gel, però alguna pedra o herba, cap problema, la roda ampla de la Fatbike aguanta i no rellisca, has de vigilar de no fer estrebades fortes i si veus que pedales en vuit pel gel, baixar el ritme, aguantar l’equilibri i esperar a que agafi, acaba agafant i amunt.

Això m’ha passat 3 cops pujant, fins el punt que he pensat que pujant es pot aguantar, però la mateixa situació baixant es molt dolenta, has de caminar i el ritme baixa moltíssim.

On hi ha gel i un pel de neu a sobre, poca cosa, però un pel, està perfecte, perquè no marxa, pots pedalar bé, amb cura, no es terra normal, però es molt més segur.

Això m’ha passat arribant al cim, on he vist que hi havia més gel amb neu a sobre que no pas gel directe.

He baixat un parell de metres, creuat el riu i camí de baixada.

Estava sec, algun toll d’aigua glaçat, però res important que fes que haguessis de baixar el ritme, la baixada bé.

M’he plantat a la carretera de pujada a Coma Morera, la creues i segueixes avall per un corriol molt divertit que et dur a la taula d’orientació d’Osseja.

A la dreta, amagat hi ha un corriol que donant una volta et dur a la granja de vaques que veus a sota a l’esquerre i just després de l’entrada a la granja, a ma dreta, hi ha l’inici de la trialera dels tobogans, que m’encanta.

Avui amb les rodes inflades m’he adonat que rebota un pel massa, li trauré un pelet d’aire a les rodes el proper dia.

La trialera el deixa al càmping d’Osseja, a partir d’aquí entres al poble de nou i cap a casa sense gaires problemes.

He parat el Garmin Epix 2 amb 19,37km que he fet amb 1h 33m a una mitja de 12,4km/h amb un desnivell positiu de 626 metres i negatiu de 634 metres, cadència mitja de 70 rpm, mitja cardíaca de 132 ppm que és el meu 74% i màxima de 169 ppm que és el meu 94%, consum energètic de 1103 calories i calor, 1 grau de mínima i 3,6 de mitja es molt, estem a inicis de febrer, fa calor i no hi ha gents de neu ni previsió a curt, un desastre climàtic important.

Aquí us deixo el track d’avui

Total distance: 19650 m
Download file: 02_02_2024.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.