Aquesta setmana passada vàrem quedar amb en Joan Manel que fariem l’Ermita de Bell-lloc, aquest matí a les 7:45 estava a la porta de casa, hem sortit d’hivern, tot i que no feia el fred que feia ahir, cap a Llívia, per Caldegas.

Des de casa cap a l’estació de tren d’Osseja, després baixada per pista primer i per corriol després fins creuar la carretera que va de Bourg Madame a Err, i per una carretera interna de poc transit i un sol carril fins a Caldegas primer, Onzes després i per un corriol estret cap a Llívia.

Hem creuat Llívia i hem agafat una pista que puja cap a Angostrine.

Aquesta part era nova per en Joan Manel, des de Osseja fins a Angostrine.

LA pujada es factible, però hi ha uns 50 a 80 metres d’un revolt trencat, inclinat i amb poc grip que fan que la pujada sigui més dura del que sembla d’inici i de final.

A partir d’Angostrine es camí conegut, l’havíem fet plegats, m’ho va ensenyar ell, tot i que vaig fer-la amb un Traks de Cerdanya fa anys.

Sortint del poble per la rotonda, just passar un pont, a la dreta hi ha una pista que puja i que no para fins arribar a l’Ermita de Bell-lloc.

A mitja pujada hi ha un tros de carretera, ve de Dorres cap a l’Ermita, agafem un tros d’asfalt d’uns 50 metres, per tornar a agafar pista de pujada.

Ens hem plantat a dalt a l’ermita amb 1h 18m, un bon ritme.

Un pel de neu, però res important, havies de buscar-la per poder-la trepitjar.

Ens hem fet la foto de rigor i hem seguit pujant.

Aquí si que hem trobat més neu i gel, es una part amb més ombra i que a més està més alta, per sobre de 1650 metres, encara hi havia neu de la nevada d’aquesta setmana.

La trialera de baixada fins a Brangolí l’hem feta bé, la part inicial hi havia neu i gel, jo amb la Fatbike vaig molt millor que en Joan Manel amb la seva, rellisca més.

A mida que anàvem baixant d’alçada, hi havia menys neu fins el punt que ja no n’hi havia.

Hem gaudit molt baixant ambdós, es una trialera que està molt bé, té algun punt de fer peu, però per la resta es fa sencera i sense gaires problemes.

Des de Brangolí, per carretera cap a Enveig i per sobre d’Enveig, que en Joan Manel no hi coneixia, hi ha una pista que creua el poble i t’estalvies tocar la carretera principal, hi ha massa cotxes.

Al final un pel de carretera, però poca cosa i hem girat a la dreta per anar cap a Puigcerdà, sense arribar-hi, a l’esquerre hi ha un corriol que et dur a Urr i des de Urr fins a Llívia una pista ràpida que vas fent quilòmetres sense quasi adonar-te’n.

Un cop a Llívia, la tornada pel mateix lloc que hem fet l’anada una estona abans, tot perfecte.

He arribat a casa a les 10:20, una hora perfecte, per poder canviar-me i sense dutxar-me hem anat a fer esquí de muntanya a Font Romeu, l’estació està tancada, però hi ha una pista amb neu natural i ajudada per un pel d’artificial, hem estrenat temporada de neu avui també. 😊

En total m’han sortit 38,12km que he fet amb 2h 30m clavats, a una mitja de 15,2km/h amb un desnivell positiu de 851 metres i negatiu de 822 metres, cadència mitja de 71 rpm, mitja cardíaca de 129 ppm que és el meu 72% i màxima de 165 ppm que és el meu 92%, 1734 calories de consum energètic, temperatura mitja de 3 graus i mínima de cero graus, no massa fred, la veritat.

Aquí us deixo el track d’avui

Total distance: 38381 m
Download file: 25_11_2023.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.