Aquest matí havíem quedat en Joan Manel i jo per sortir plegats, la ruta que hem fet no era la que tenien planificada, però en Joan Manel no podia sortir abans de les 9:45 i havia d’estar a casa cap a les 12:30, per tan, hem canviat la ruta quan hem vist la hora.

Hem quedat a les 9:45 al pont de davant del càmping de Palau de Cerdanya, jo he sortit de casa uns minuts abans, necessito menys de 5 minuts per arribar-hi.

Ha arribat uns minuts tard, i hem encarat la pujada per la pista cap al Mas Tartas, després hem seguit per pista pujant amunt i en Joan Manel ha volgut agafar una mena de drecera que hi ha pujant a la dreta.

En un dels revolts, a la dreta, hi ha un camí que et dur a la baixada que et deixa al pas canadenc de l’inici, però es pot agafar amunt i acurtar uns metres, tot i que el desnivell el tens de cop, has de posar tot el ferro durant una estona, tot i que arribes al mateix lloc.

Hem seguit pujant fins agafar el desviament a la dreta cap al refugi de Vilallobent i seguint la pista amunt fins que la pista acaba i comença una pujada per gespa, es el que en Joan Manel li diu el “velcro”, ja que et costa molt més de pedalar.

Perquè ens entenguem, es puja sense parar uns 900 metres d’una sola tirada i amb uns 14 quilòmetres, des del pont del càmping de Palau.

Sembla poca cosa, però es fa molt llarg.

Hi ha un punt, després del “velcro” que hi ha una pujada forta, curta, però forta, i hi ha un pal que indica que a l’esquerre es baixa cap al Refugi de l’Orri de l’Andreu.

Hem decidit baixar cap al refugi i fer la foto de rigor allà, la ruta que teníem planificada necessitava encara 300 metres més de desnivell i segons el GPS arribaríem a casa cap a les 13:30, massa tard.

Com que la temperatura no era tan baixa com pensava, he sortit més abrigat del que calia i les ulleres se’m han entelat, per tan, me les he tret a la pujada.

Just al començar a baixar, me les he posat de nou i s’han entelat de cop.

Me les he tret, mentre en Joan Manel baixava, les he netejat amb els guants, cosa que no ha servit de gran cosa i he seguit baixant.

La mala sort ha estat que no he vist que hi havia un reguerot gros i m’hi he ficat, no he pogut evitar la caiguda i he sortit per davant de la bici.

Anava parat, poca cosa, però m’he donat un cop al colze esquerre que he vist a casa que m’he fet una petita ferida, la resta, rascades i cops.

M’he posat de nou sobre la bici, no hi havia res trencat ni torçat i he seguit avall, he trobat en Joan Manel que m’esperava i hem baixat fins arribar al Refugi de l’Orri de l’Andreu, que esta tancat ara, però ens hem fet la foto de rigor.

Després de la foto, hem fet un pel de carretera, per agafar la trialera que baixa des del mirador, cap a la carretera que puja a Coma Morera primer i després de creuar la carretera, la trialera segueix, tot i que es molt curta.

Allà ens hem acomiadat en Joan Manel i jo, ell cap a casa per la pista i jo he seguit recte pels tobogans que et deixen sota la Pupy, per entrar al poble pel càmping d’Osseja i creuar el poble fins a casa.

En total m’han sortit 23,28km que he fet amb 2h 3m a una mitja de 11,3km/h amb un desnivell positiu de 901 metres i negatiu de 872 metres, cadència mitja de 69 rpm, pols cardíac mig de 133 ppm que és el meu 74% i màxima de 163 ppm que és el meu 91%, 1462 calories de consum energètic i temperatura alta, de 5 graus de mitja i 2 de mínima, molta temperatura per ser inici de gener, ah, i res de neu en tot el camí i això que hem arribat per sobre dels dos mil metres d’alçada.

Aquí us deixo el track d’avui

Total distance: 23583 m
Download file: 03_01_2024.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.