No he agafat cap bici des de diumenge passat, avui he volgut sortir a fer quelcom, no hi ha prou neu per anar a esquiar, així que sense pressa i sense fer-li cas al Garmin que em deia que no fes res avui, he agafat la FatBike i he sortit a fer una “clàssica” curta que tinc controlada a la zona.

Passava un minut d’un quart de deu del matí, he encarat les antenes, pujada per carretera, es a dir per carrers interns del poble i a partir d’allà, pujada per pista, sense deixar-la, fent zetes fins que passes el tancat elèctric de dalt de tot, de 1725 metres, que hi ha uns sis quilòmetres i mig i tardo uns 45 minuts, avui he tardat un pel més, no ha arribat a 46 minuts, però quasi.

Uns metres més endavant he fet la foto de rigor, m’he posat les ulleres i avall per pista fins al refugi pastoral de Nahuja.

Hi havia una petita enfarinada, però bàsicament he anat amb un pel de cura perquè es veia brillar en alguns punts, això es gel i amb temperatures per sobre de zero graus, estàvem a 2,3 graus positius, el gel sua i rellisca molt.

M’he endut un ensurt interessant a la baixada, m’ha marxat de davant, però de seguida ha tornat a agafar, he baixat el ritme per evitar un segon ensurt.

Després del refugi, ja amb la cara plena de gotetes de fang, he seguit baixant fins el tancat d’animals i a l’esquerre pel corriol avall, sense gel, però molt moll tot i amb encara l’ensurt al cos de la relliscada de la baixada d’abans.

Al segon revolt a l’esquerre, per anar a buscar un altre tancat elèctric i per una baixada empinada acabes de nou a la pista que he pujat una estona abans.

Avall sense deixar-ho fins a les antenes, ja al poble d’Osseja, on he anat a la dreta per agafar la trialera que et baixa a Nahuja.

He trobat un parell de noies amb un gos, i no he pensat que la velocitat i un revolt a la dreta contra-peraltat amb fang em podien jugar en contra, com ha estat, he relliscat i he caigut, però res de res, només fang.

Han vingut a veure si estava bé, però m’he aixecat ràpidament i he seguit el corriol, m’he confiat massa i m’ha marxat de davant.

La resta de la trialera de baixada l’he feta bé, però al final de tot, hi ha un rierol que ha passat a ser d’un parell d’ample, no pas un rierol.

He parat a pensar que fer, però m’hi he ficat, no era gaire fons i hi havia més pedra que no pas fang, he passat bé.

La tornada pel corriolet de Nahuja cap a Osseja l’he fet amb paciència, relliscava molt, tan les arrels, que ja es normal, com la resta del camí que estava ple de fulles de la tardor i de fang.

He arribat al poble i pel mateix carrer recte cap a casa amb la part dreta del cos plena de fang.

En total m’han sortit 14,1km que he fet amb 1h 13m a una mitja de 11,6km/h amb un desnivell positiu de 548 metres i negatiu de 541 metres, cadència mitja de 69 rpm, mitja cardíaca de 132 ppm que és el meu 74% i màxima de 168 ppm que és el meu 94%, 906 calories de consum energètic i no gaire fred, 4 graus de mitja i 2 de mínima.

Aquí us deixo el track d’avui

Total distance: 14283 m
Download file: 08_12_2023.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.