Aquest matí m’he llevat a les 7:00 i a les 7:30 hem sortit la Greta i jo, encara fosc, massa d’hora. La Greta ha sortit amb el collar de llum i jo he pujat la llum de darrera, que se’ns vegi bé. La idea era arribar a l’Estany de Planes, ahir vaig quedar-me proper, però avui he tingut una encigalada en tota regla.

He pujat pel mateix lloc que ahir, Château d’Eau, Promenade en Fôret i la via de servei fins arribar al dalt de tot, al pla de l’Orri. He pujat més ràpid que ahir, li puc haver posat 2 o 3 minuts menys que ahir, però la part més interessant es que era a dalt mitja hora abans que ahir.

He seguit per la pista, un cop passat el pàrquing de l’Orri, pujada i baixada per la pista fins arribar al segon replà on es pot aparcar i a partir d’aquí pel corriol que creua el riu amb el pont de fusta, que avui he passat sense baixar de la bici, amb un pel de por de caure al riu, tot s’ha de dir.

He seguit pedalant fins que el cos ha dit prou i a partir d’aquí he caminat fins arribar al pla i de nou sobre la bici fins el cartell que diu a l’esquerre Planes 1h 10 minuts i a la dreta, Etang de Planes 1,5km sense marcar, hem agafat el camí cop a l’Etang.

El camí s’ha complicat de seguida, diguem que això es diu alta muntanya, neu i gel, pujada i camí entre mig dels arbres, he hagut de caminar molt més del que tenia previst. En algun punt he pogut pedalar de forma seguida una bona estona, però no ha estat la part més comú.

Hem seguit pujant, cada cop que es veia un pla, jo pensava que l’estany estava allà, arribar al pla i de nou creuar el pla per una pujada de nou. Hem anat agafant metres ràpidament i lentament. Hi ha hagut un punt on hem arribat a un refugi de muntanya, un refugi fet amb pedra. A dins hi havia motxilles i sacs de dormir, suposo que els que hi ha dormit han marxat d’hora a fer algun pic i han deixat les coses per agafar-les a la baixada.

No he vist cap llac ni cap estany, molta neu i a les fotos que vaig veure ahir, l’estany era molt petit, he pensat que segurament estigués tapat i glaçat per la neu, així que hem parat a fer la foto de rigor i tornar endarrere. El GPS ha marcat 2150 metres i 0 graus de temperatura, no feia sol encara, estàvem a la vall.

Hem baixat la Greta i jo, la baixada més ràpida que la pujada, tot i que he hagut d’anar amb molt de compte pel gel, els corriols de pujada entremig dels arbres, estaven glaçats i no he pogut baixar d’una tacada com hagués volgut.

M’he creuat amb un parell de parelles d’excursionistes, suposo que s’han sobtat un pel de veure’m baixar amb bici, ambdós anaven amb grampons, casc, i cordes que no duien posades, però anàvem a fer alta muntanya. Amb la segona parella hem parat uns segons, ens hem creuat unes paraules.

He baixat pel mateix camí que ahir, fàcil d’arribar fins al cartell on deia Planes i Estany de Planes, tot i que no he arribat a l’Estany crec. Un cop a la pista principal, a l’esquerre i baixada pel corriol que va fins el Pla dels Esquirols i d’allà cap a casa.

He arribat a casa amb 14,54km que he fet amb 1 hora 34 minuts sobre la bici, però eren les 10, es a dir m’ha costat 2 hores i mitja, una hora me l’he passat caminant i amb les fotos, que el GPS no marca quan no hi ha moviment de bicicleta. La mitja m’ha sortit de 9,2km/h, el consum energètic de 829 kcal, la mitja cardíaca de 123 ppm que es el meu 71% i la màxima de 154 ppm que es el meu 89%, una cadència mitja de 51 rpm, el desnivell positiu de 641 metres i el negatiu de 654 metres.

Aquí us deixo el track d’avui, tot i que no el penjaré com a ruta nova, la ruta no es ciclable a partir del cartell on diu l’Estany de Planes, es una encigalada innecessària.

Total distance: 15792 m
Total climbing: 644 m
Total descent: -661 m
Download file: 30_12_2018.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.

Digues si t'ha agradat

Comparteix