La ruta passa per: Valdehorna, Balconchán, Orcajo, Murero, Daroca i de tornada a Villanueva de Jiloca.

Sortida de Villanueva de Jiloca dirección a Valdehorna per la rambla principal del poble.

Una vegada en Valdehorna, creuem el poble i anem en direcció a la carretera general, creuem la carretera i sortim per una pista que ens porta a Balconchán.

Arribem a Balconchán, creuem el poble i seguim per la carretera principal, recentment feta.

A l’encreuament a mà esquerra i cap a Orcajo per la carretera.

Una vegada en Orcajo, envoltem el poble per l’esquerra i sortim a una pista que baixa uns metres direcció a les pinedes, a partir de de aquí comencen els 4 quilòmetres més durs del recorregut. Hi ha 3 pujades de pista amb pedra i de plat mitjà sense pinyons, una vegada a dalt hem pujat de 900 metres a 1200 metres en 4 quilòmetres.

A partir d’aquí fins a Murero passem per diverses pistes amb alguna pujada que una altra, però bàsicament són baixades molt boniques amb unes vistes de la vall espectaculars. Arribem al final a la carretera secundària que ens portarà de Murero a Daroca.

Una vegada en Daroca seguim la via del tren en desús que marca camí a Villanueva de Jiloca, entrem al poble per la part d’a dalt i seguint la rambla principal ens plantem de nou a la plaça del poble.

És una ruta dura pels quilòmetres, però no per dificultat, molt bonica i amb un entorn diferent i es passa en gran part de la ruta per pinedes i zones plenes d’arbres, no gaire comuns a la zona.

Aproximadament un 30% de la ruta s’efectua per carreteres asfaltades secundàries de molt poca circulació, la resta són pistes plenament practicables, en cap moment és necessari posar el peu a terra. A una mitjana de 15 quilòmetres per hora, es pot fer en 3 hores i mitja.

Total distance: 52329 m
Total climbing: 1029 m
Total descent: -1040 m
Download file: Villanueva - Orcajo.gpx
Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà la opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.

Digues si t'ha agradat

Comparteix