La ruta pasa per diferents pobles, per ordre son San Martín del Río, Báguena, Ferreruela de Huerva, Lechón, Romanos, Nombrevilla y de vuelta Villanueva de Jiloca
La ruta es llarga però sense ser complexa. Sortim de la plaça del poble de Villanueva de Jiloca direcció a San Martin del Río i a Báguena, després anem rambla d’anento amunt i ens movem a mà dreta cap a l’Arguilai. Hem deixat l’Arguilai a l’esquerra i ha començat una pista que puja cap a la carretera que va a Ferreruela. A 150 metres a l’esquerra per la carretera hi ha una antiga pista que va a Ferreruela, hem seguir recte per aquesta pista per sota la via del tren i hem acabat a la carretera que de Ferreruela a Langueruela.
Seguint la carretera cap a Ferreruela, creuem el poble i per la pista que hi ha a mà dreta just després de la sortida del poble i passant per sobre de la via del tren arribem fins a Romanos.
Entrant al poble ens desviem a mà esquerre i sortim del poble per la carretera. Un cop creuem la rotonda de sortida de l’autovía que ens indica cap a Romanos i a Daroca, trobem una pista a mà dreta, la seguim. El primer creuament important a la dreta, la resta sempre recte fins a trobar un cartell on ens indica precaució por un desnivell del 12% de baixada, ens dur directes a la presó de Nombrevilla.
Creuem la carretera i abans d’entrar a la presó ens movem a l’esquerra a buscar la part de darrera de la presó, on hi ha les aigües fecals. Deixem a ma dreta el cartell on diu Daroca i seguint recte a buscar la rambla que baixa fins a creuar per l’antiga via del tren de Daroca a Villanueva de Jiloca. Just abans del pont de ferro de la vía del tren, ens movem a l’esquerra i seguim durant els últims metres abans d’entrar de nou al poble.
El resum de la ruta ha estat de 51,60km que hem fet en 3 hores 14 minuts, amb una velocitat mitja de 15,9km/h a un ritme molt tranquil, però gaudint del paisatge. Del Km 5 al 10 es puja, un cop a dalt es planeja durant tota la ruta fins el km 43 aproximadament, per tan es una ruta molt ràpida. El desnivell acumular de pujada es de 829 metres i el de baixada de 841 metres. Es una ruta molt ràpida i maca, es passa per o a prop de 7 pobles en total, amb el que es pot parar a per aigua o a prendre alguna cosa en un bar sense problemes.
La ruta es d’agost del 2009
Total climbing: 1060 m
Total descent: -1077 m
Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà la opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.
Aqui us deixo unes fotos de la sortida
[maxgallery id=”5575″]