La ruta passa per: Valdehorna, Balconchán, Castejón de Tornos, Tornos, Burbáguena, Báguena, San Martín del Rio i Villanueva de Jiloca

Sortim de la plaça del poble de Villanueva adreça la rambla a dalt que ens portarà fins a Valdehorna. Una vegada allí creuem el poble adreça la carretera d’entrada al poble, anem per la carretera. Una vegada arribem a la carretera de pujada al port hem de creuar-la vigilant els cotxes que passen de costat a costat i davant tenim una pista de terra de nou que ens portarà fins a Balconchan. Una vegada arribem a la torre de llum que han just en l’entrada del poble, ens anem a mà esquerra, pugem direcció al port per la carretera sense ús que puja direcció a Santed.

Aquesta part és la més dura, és carretera asfaltada però el nivell de pendent és fort. Una vegada arribem al cim del port, comencem a baixar adreça Santed fins a trobar la carretera que creua. No arribem a Santed, ens anem a mà esquerra direcció a la carretera normal que puja al port i que hem creuat una vegada hem sortit de Valdehorna.

Creuem la carretera de nou vigilant el tràfic i seguim per la pista direcció a Castejón de Tornos. La pista és ampla i sense pendent amb el que la velocitat mitjana és alta, es pot fer molt ràpid. Una vegada en Castejón de Tornos tornem a agafar la carretera adreça Tornos, una vegada tenim l’entrada del poble a mà dreta, ens anem a l’esquerra per una pista sense asfaltar de pujada que ens portarà sense pèrdua fins a Burbáguena, en uns 14 quilòmetres aproximadament.

Una vegada trobem el riu, NO el creuem seguim a mà esquerra per una pista no asfaltada que ens porta riu a baix, trobarem un pont a mà dreta i haurem de creuar-ho, seguim la pista sense deixar-la i sense pèrdua adreça Báguena, haurem de creuar el poble pel carrer principal, abans d’agafar la carretera, a mà esquerra agafarem una pista ampla.

Seguint la pista principal, paral·lela al riu a mà esquerra i a la carretera nacional a mà dreta, passarem per Sant Martín del Rio, que creuarem i anirem direcció a la carretera nacional a mà dreta, una vegada passem el pont a mà esquerra hi ha una altra pista que ens porta directes a Villanueva de Jiloca de nou, pugem fins a la plaça del poble i finalitzem la ruta.

És una ruta senzilla i ràpida, solament té dificultat en la pujada principal del port des de Balconchán, una vegada arribem a l’alt del port, la resta és en un 90% pistes amb descens, per la qual cosa és una ruta molt ràpida encara que llarga, per això la cataloguem com a dificultat mitjana.

Total distance: 48863 m
Total climbing: 884 m
Total descent: -883 m
Download file: Balconchan - Castejon de Tornos.gpx
Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà la opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.

Digues si t'ha agradat

Comparteix