Ahir al matí vaig sortir amb l’Oleguer, amb la Niner All Mountain, a la gravel no li va aguantar el Tubeless.

A mig matí, vaig tubelitzar de nou la roda de darrera, canviant un cap de radi que estava fet malbé, li haig de canviar tots, però no tinc gaires ganes de dedicar-hi un dia sencer, el líquid tubeless els ha fet malbé, son d’alumini i els haig de posar d’acer, pesen un pel més, però van molt millor.

Gravel arreglada, dilluns surto.

Avui he sortit amb la FatBike per la Cerdanya, a una ruta que em va aconsellar l’Eduard Biosca la setmana passada mitjançant l’Strava.

He sortit de casa a un quart passat de vuit del matí, camí de les antenes primer i després seguint pujant per la pista fins arribar al cim, on es comença a baixar.

Son tres quarts d’hora de pujada, es fan uns 500 metres positius de pujada d’entrada, es fa bé, tot i que hi ha algun punt que pica un pel més, la resta es molt agradable de fer.

Baixada cap al refugi de Nahuja, seguint pista avall fins a la carretera i a la dreta pujada cap a la Taula d’Orientació de Nahuja.

La carretera acaba en breu i segueix una pista que al primer creuament has d’anar a la dreta i et plantes amb una hora i poc al refugi pastoral de Santa Leocadia.

A l’esquerre a l’horitzó es veuen unes antenes, es el punt més alt de la ruta i on acaba quasi tot el desnivell que farem avui.

Arribo a les antenes, miro de fer una foto, però em trobo un munt de vaques amb vedells al seu costat, m’ho repenso i no faig la foto, giro cua i torno a buscar la pista principal.

Si agaféssim la pista que puja, aniríem cap a l’estació d’esquí de Puigmal, però segueixo avall per la pista i arribo a la carretera que puja al Puigmal, a l’estació d’esquí de seguida.

Un cop a la carretera, a l’esquerre i es baixa per carretera uns metres, pocs, no crec que més de 300 o 400 metres.

Hi ha una esplanada a mà dreta i just acabar l’esplanada es veu un cartell que indica un track de trail i de btt.

Aquí es on comença el Shambala crec.

M’hi he ficat, i es una corriol de baixada preparat per baixar amb bici d’enduro, es a dir, té fustes als peraltes dels revolts, no en totes i sobretot al principi i té punts on es pot saltar amb la bici, o pots passar pel lateral evitant el salt que es el que he fet jo, vaig amb la Fatbike, que es una rígida amb amortidor a davant.

La baixada es molt llarga, en algun punt tècnica i divertida, no li he trobat cap perill, però acabes cansat de baixar, cosa d’agrair.

Arribes a les piscines de Err i la tornada es just arribar a les piscines, la pista que puja i no la deixes fins creuar Nahuja i Osseja, es la pista de rigor que fem sempre quan tornem d’aquesta banda.

La repetirem, i si puc la penjaré al blog.

En total m’han sortit 21,89km que he fet amb 1h 52m a una mitja de 11,6km/h amb un desnivell positiu de 869 metres i negatiu de 861 metres, una cadència mitja de 68 rpm, una mitja cardĂ­aca de 127 ppm que Ă©s el meu 69% i una mĂ xima de 152 ppm que Ă©s el meu 83%, no he anat massa rĂ pid, tenia el cos cansat i el Garmin Epix m’ha dit que no era una bona idea entrenar avui, però demĂ  i diumenge no puc, aixĂ­ que… em diu que el consum energètic ha estat de 115 calories i que la temperatura mitja ha estat de 14 graus, amb una mĂ­nima de 11 graus.

Aquí us deixo el track d’avui

Total distance: 22197 m
Download file: 05_07_2024.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botĂł de sota de la grĂ fica que diu “descargar” amb el botĂł dret del ratolĂ­ i “guardar link como”, et donarĂ  l’opciĂł de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquĂ­.