Ahir vàrem venir a dormir a Osseja, sopant a Puigcerdà es va posar a nevar, la temperatura no té res a veure amb la que hi havia la setmana passada.

Aquest matí he volgut sortir una estona amb la FatBike, la vaig dur ahir després de passar per BikeIT i canviar-li la transmissió, plat nou, un Absolute Black ovalat de 26 dents, cadena nova, una Shimano de 11 velocitats i pinyonera nova, duia una Sunrace 11-50 i ara duc una Shimano de 11 velocitats amb un 11-51, una dent de més.

He sortit de casa que faltava un quart d’hora per les 7 del matí, clarejava, fred.

El termòmetre de la farmàcia marcava un grau negatiu, no he volgut baixar la telescòpica, perquè amb el fred no puja, així que he baixat cap al Llac i anat cap al càmping de Palau de Cerdanya, per començar a pujar per pista.

Tenia fred, però suportable.

La pujada per pista es la clĂ ssica, primer desviament a la dreta, i amunt fins al Mas Tartas.

No he pogut mirar hora, perquè la cinta de pit de Wahoo s’ha fet malbé, així que m’he deixat el Garmin Epix 2 a l’avantbraç en comptes de tenir-lo al manillar, no podria veure temperatura, però en canvi si em donaria pols cardíac, que es més interessant.

Aquí ja tenia més fred, sobre tot a les mans, he anat movent les mans perquè la sang hi circulés.

Pista amunt fins al creuament, he anat recte, deixant la pista que puja cap a la dreta de banda.

Recte fins arribar a la carretera que puja cap al Refu de l’Orri de l’Andreu, i aquí ja tenia molt de fred a les mans i a la panxa.

Baixada per carretera fins trobar a la dreta, just abans del revolt a l’esquerre gros, la pista que puja.

He anat amunt, no tinc clar si he posat el 51 en algun moment avui, però pica una estona aquest tros. Al dur un 26 a davant, es fa amb el segon o tercer pinyó, el 51 es per quan hi ha una paret a davant o hi ha neu que no et permet avançar bé i necessites més força.

Al final de la pujada, a l’esquerre es creua el riu i un cop l’he creuat he parat a fer la foto de rigor.

No podia treure el telèfon de la bossa, no tenia tacte per agafar-lo, m’ha costat molt, he hagut de posar la bossa a terra i bolcar-la del revés.

Els dits s’han començat a despertar del fred, fa un mal terrible, però he aconseguit fer la foto.

M’he adonat que la suor que em queia al quadre de la bici estava glaçada sobre el quadre, feia fred, no sé quant, però sota zero segur.

He guardat el telèfon i avall, he baixat la telescòpica i ha baixat un pel, no gaire, però ni pujava ni baixava, pel fred l’oli es glaça i res de res.

Com que era baixada, he anat fent bé, amb mitja telescòpica funcionant només.

Creuada la carretera i avall per la trialera, a ritme tranquil, no tenia tacte a les mans i no volia caure, havia d’arribar a casa d’hora avui.

Un cop he arribat a la taula d’orientació d’Osseja, he baixat per carretera, no tenia temps de baixar per la trialera de rigor, massa just.

La tija ha pujat, forçant-la amb les cames he aconseguit que tornés a la posició normal, per poder pedalar bé.

Carretera fins el càmping d’Osseja i pels carrers del poble cap a casa.

He entrat a casa cagat de fred, al dutxar-me em feien mal els peus i les mans del fred, de tornar a agafar temperatura normal, les cames i la panxa han quedat vermelles una bona estona fins i tot després de dutxar-me.

En total m’han sortit 19,80km que he fet amb 1h 29m a una mitja de 13,2km/h, amb un desnivell positiu de 636 metres i negatiu de 641 metres, la cadència mitja de 70 rpm, la mitja cardíaca de 129 ppm que és el meu 72% i màxima de 154 ppm que és el meu 86%, el consum energètic de 1088 calories.

Aquí us deixo el track d’avui

Total distance: 19962 m
Download file: 19_04_2024.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botĂł de sota de la grĂ fica que diu “descargar” amb el botĂł dret del ratolĂ­ i “guardar link como”, et donarĂ  l’opciĂł de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquĂ­.