Preparant la sortida llarga de l’any, avui hem anat a fer el Purgatori.

Ha estat un Purgatori diferent, hem quedat a les 7 al Caprabo, érem en Josep Maria i jo, i ha vingut el Guillem, el pare d’un company de classe del fill petit d’en Joan Manel.

Fita amunt i al pàrquing de la Fita han aparegut en Joan Manel i el Mario, i hem esperat el Fer, tot i que en Joan Manel no les tenia totes, ha aparegut amb la bici elèctrica del Sergi, la vella, que li ha deixat.

Ha tingut algun problema a la sortida de casa, però ho ha arreglat traient i tornant a posar el display a la bici.

Hem anat plegats cap als Holandesos i Vallgrassa, per baixat cap a la Plana Novella, on havĂ­em quedat amb el Santi.

Des d’allà, tots plegats, pista amunt cap a Begues.

Al arribar a Begues, hem anat a la dreta, la que fem quan fem el Purgatori, se li afegeixen metres de desnivell a la sortida, no té res més, i allà, en una part on havien tallat arbres per netejar el bosc, una branca li ha arrencat el canvi de l’elèctrica del Sergi que duia el Fer.

No hi ha hagut soluciĂł, el canvi doblegat, i la patilla trencada.

He muntat pinyó fix i ha tornat, amb la cura de vigilar amb l’amortidor de darrera, ja que el basculant fa que la cadena tingui diferents distàncies i amb pinyó fix pots trencar la cadena, cosa que li ha passat tornant a l’alçada dels caçadors, però ja quedava poc per arribar a Sant Pere de Ribes i la majoria baixada, ens ha dit per whatsapp.

La resta hem seguit el track, rotonda d’entrada a Begues i hem anat cap al corriol que comença a la carretera de baixada a Torrelles del Llobregat.

El corriol de baixada es espectacular, els que no l’havien fet, els hi ha agradat molt.

Després ja a la carretera, comencem a baixar per les “Tierras Rojas”, que es la pista i corriols que et duen als Bruguers.

Aquí de baixada hem trobat el José, havíem quedat amb ell.

Aquesta nit ha treballat, a les 8:30 ha plegat i ha sortit a trobar-nos per fer el Purgatori plegats.

Com que ell es de la zona, hem fet canvi de track i ens ha ensenyat uns corriols molt bonics, tan de pujada com de baixada, per evitar pista, que no aporta gran cosa.

La part final es la mateixa, hem arribat a La Sentiu i hem parat a fer la foto de rigor i a menjar quelcom abans de començar la pujada del Purgatori.

Els Purgatori com a tal, des de La Sentiu, son 8km que es fan amb una hora en total, té com a 3 pujades perquè ens entenguem, la primera es la més complicada, té un punt d’uns 100 metres que tenen poc grip i desnivell, has de posar tot el ferro i tenir el cap clar, es més un tema mental que físic, es pot fer i punt.

En Josep Maria no l’havia fet mai el Purgatori, he estat amb ell una estona a cadascuna de les pujades, a la part més dura.

La segona pujada es la que es per pista, ampla, hi caben 2 cotxes, però té un punt que pica, es al final, abans d’arribar al creuament on a l’esquerre es per on hem vingut i recte vas cap a Begues.

Ens hem acomiadat del Mario aquĂ­, anava a dinar a Viladecans a casa dels seus pares, ha fet via cap a Begues, recte.

La resta hem seguit per la pista que puja cap a l’esquerre, la última de les 3 pujades, que es fa bé, menys els últims 50 metres que son un mini-Purgatori de nou, es mental, i haig de confessar que he pensat en fer peu un parell de cops, però per vergonya de fer peu quan la resta anaven tan cardats com jo i al meu costat, he pensat “un pel més” i hem arribat a dalt.

Allà hem seguit recte avall, primer per pista trencada i després per la part de la riera que té molta pedra grossa solta.

En Joan Manel odia aquest tros, però de tan en tan, hem fer-li passar per trams així, no li agraden, però millora.

Acabant per fer la trialera de la riera que ens ha deixat, després de la cadena, a la pista que hem fet una estona abans, però l’hem fet en sentit contrari.

Tornada cap a la Plana Novella a bon ritme, es més baixada que pujada, es molt ràpida.

Just després del pàrquing, on es passa per sobre d’un pont i comença la pujada, la única que hi ha, hem anat a la dreta, just després del pont i de la cadena, per agafar un corriol que ens ha deixat a la carretera de Can Grau a la Plana Novella.

Des de la carretera, cap a la Plana Novella, pujada per la pista de darrera que et deixa al Palau i tornada de rigor entrant de nou al Parc Natural del Garraf, baixada a Jafra, cap a Sitges per Can Marcer i el mirador dels caçadors.

Aquí ja m’he notat cansat de cos, cames cansades i el cos cansat, es una sortida dura.

Ens hem acomiadat del Santi abans del mirador dels caçadors, ha tornat cap a casa per Vallgrassa i d’en Joan Manel al pàrquing de la Fita, ha anat cap a Ribes.

El Guillem, en Josep Maria i jo hem fet la trialera del revolt de baixada cap a Sitges, pel Collet de la Fita i ens hem acomiadat tots entrant al poble.

He arribat a casa cap a les 12.00, un pel tard, però amb un Purgatori es normal.

En total m’han sortit 71,07km que he fet amb 4h 27m a una mitja de 15,9km/h, que no està gens malament, amb un desnivell positiu de 1789 metres i negatiu de 1778 metres, la cadència mitja de 71 rpm, la potència mitja de 199W, que està molt bé, la màxima de 820W, la mitja cardíaca de 130 ppm que és el meu 73% i màxima de 170 ppm que és el meu 95%, em diu que de Training Effect un 5 sobre 5 de treball aeròbic i un 3.1 sobre 5 d’anaeròbic, un consum energètic de 3613 calories i temperatures altes, 17 de mitja, 13 de mínima i 26 graus de màxima, que es molt. Sort que no ha fet sol en cap moment, ha estat com mig núvol.

Aquí us deixo el track d’avui, que el canviaré pel que tenim a la web, els trossos del José fins a La Sentiu m’han agradat molt més que la pista absurda de pujada.

Total distance: 71786 m
Total climbing: 1929 m
Total descent: -1934 m
Download file: 07_04_2024.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botĂł de sota de la grĂ fica que diu “descargar” amb el botĂł dret del ratolĂ­ i “guardar link como”, et donarĂ  l’opciĂł de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquĂ­.