Avui he fet, la que segurament sigui la última sortida amb bici de l’any, per la Cerdanya i amb la FatBike, i per acabar-ho d’arrodonir, ruta nova, si més no un tros que tenia al cap I no havia fet mai.

Ara he estat uns dies sense fer bicicleta, no hi ha gaire neu, però hem anat a fer el “ruc” a la neu, ahir va ser el màxim, una baixada i llestos, massa gent i poc obert, falta un munt de neu, no està plovent i per tan, no està nevant.

M’he llevat sense despertador, el Garmin Epix m’ha dit que he dormit malament i que no he recuperat res, però em venia de gust sortir.

Li he fet un whatsapp a l’Adolf i un altre a l’Albert.

L’Adolf l’he acabat trucant i m’ha dit que si, que venia.

L’Albert s’havia acabat de llevar i no en tenia ganes, m’ha dit que no tenia la roba a mà i que no volia despertar a ningú.

Hem sortit de casa que passaven 10 minuts de les 9 del matí, era tard, però amb fred i núvol, tot i que no hi ha pluja a la vista, si que hi ha núvol i a més inversió tèrmica.

L’Adolf ha deixat aquĂ­ una Cannondale Flash de 29 que la ha passat a monoplat amb un 1×11, un 30 a davant i un 44 a darrera, amb una Lefty de poc recorregut, no crec que mĂ©s de 80mm.

No dur tija telescòpica i se li ha trencat la peça que aguanta la tija al quadre, era doble i un dels braços s’ha trencat abans de sortir, així que ha collat la tija al quadre amb no gaire pressió, i això li ha fet que hagués de parar de tan en tan ja que el seient li baixava.

Hem encarat el llac, després el càmping de Palau de Cerdanya i amunt per la pista, primer desviament a la dreta, hi ha menys trànsit i amunt cap al Mas Tartas primer i després hem anat pujant fins el desviament que hi ha al km9 aproximadament, on deixes la pista que et duria sobre l’Orri de l’Andreu.

Allà hem anat a la dreta, seguint la pista fins que passes per sobre del refugi de Vilallobent i seguint la pista amunt vas agafant desnivell sense deixar de pujar, en algun punt pica més de desnivell que en altres, però es constant.

De cop per sobre dels 1950 metres d’alçada, deixes de veure arbres i comences a veure només camps de pastura, estàvem per sobre de 6 graus positius de temperatura a aquesta alçada a 29 de desembre, es una temperatura de novembre, no pas de cap d’any.

A partir d’un punt ja no hi ha ni pista ni camí, es pot intuir que hi ha rodades d’algun vehicle, però no està marcat.

Hem deixat la baixada a l’Orri de l’Andreu a l’esquerre i hem seguit pujant com si anéssim a Coma Morera.

A partir d’aquí hi ha la part nova, si més no per mi, l’Adolf l’havia feta de pujada, però no pas de baixada.

Just abans de la última pujada per arribar a Coma Morera, a l’esquerre, camp a través, perquè no està marcat, hem baixat fins trobar una rodada de bicicleta o de passar-hi caminant, es el que tenia al cap jo i que l’Adolf m’ha confirmat.

Hem trobat neu, jo cap problema, però l’Adolf li ha fet por i ha fet peu en algun punt de la baixada, suposo que es falta de confiança en la bici i no tenir clar com reaccionarà sobre neu o gel, jo amb la FatBike encantat de la vida que diríem.

Hem abat baixant per un corriol que s’ha fet més ample fins arribar a l’inici de la trialera 5 estrelles, a la carretera que puja cap a Coma Morera, on hi ha una pilona que marca el Borne 504, amb un cartell que diu Castellà de N’hug en sentit contrari, es a dir, en el sentit d’on veníem nosaltres.

Aquí hem agafat la trialera 5 estrelles i avall, amb un pel de neu a l’inici, poca cosa.

L’Adolf ha parat i ha tret un pel d’aire de les 2 rodes, no estava content ni segur baixant.

Hem baixat la trialera molt bé, fins que hem arribat a la carretera que puja cap a Coma Morera de nou, ja al final.

Hi ha un esglaó que es fa bé, si més no jo amb la FatBike i amb tija telescòpica, l’Adolf l’ha baixat bé, però ha donat un cop a la llanta de darrera i ha punxat de cop.

Duia líquid tubeless, però no ha servit de res. No hem trobat cap senyal de sortida de líquid, així que hem muntat càmera i avall.

A la taula d’orientació d’Osseja hem agafat el corriol que va per sobre de la granja d’animals i hem acabat passant per la granja d’animals.

Hem trobat 3 vedells de dies, no crec que ni de setmanes, amb les respectives famĂ­lies, i estaven al mig de la pista de tornada.

Parada per evitar que s’espantessin, han de defendre els vedells.

Al final, després de cridar-los, han sortit del mig de la pista i hem seguit.

Jo ha agafat la trialera dels tobogans a la dreta, l’Adolf ha baixat per carretera, hem quedat al càmping.

La trialera de baixada es espectacular, avui estava molt seca i amb marques d’animals de molt de pes, falta pluja, molta pluja.

Hem arribat plegats al càmping, aquí ja feia fred, 2 graus, tenim inversió tèrmica.

Pels carrers del poble cap a casa i llestos.

En total m’han sortit 26,43km que he fet amb 2h 23m a una mitja de 11,1km/h amb un desnivell positiu de 985 metres, que son de cop, ja que es comença pujant i no es para de pujar fins al corriol de baixada i de negatius 953 metres. La cadència de 67 rpm, la mitja cardíaca de 133ppm que és el meu 74% i màxima de 171 ppm que és el meu 94%, consum energètic de 1720 calories i temperatura alta, mitja de 5 graus i mínima de un grau negatiu, massa altes per la època de l’any que estem.

Aquí us deixo el track d’avui

Total distance: 26776 m
Download file: 29_12_2023.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botĂł de sota de la grĂ fica que diu “descargar” amb el botĂł dret del ratolĂ­ i “guardar link como”, et donarĂ  l’opciĂł de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquĂ­.