Ahir a la tarda parlant amb el Joan Manel vàrem quedar de sortir avui, d’hora perquè volia tornar cap a casa al matí, per evitar caravana.

Volia fer un parell d’hores, així que li vaig dir que sortir a les 7:30, però al final em va dir de quedar a les 7:45, a dos quarts encara es fosc ara.

He sortit de casa cap a tres quarts menys poc de vuit del matí, camí cap el pont que hi ha davant del càmping de Palau de Cerdanya, en Joan Manel ha arribat uns minuts, tard, ha estat parlant amb un veí.

Hem encarat la pista que puja, el primer tros em mata a mi, i amb la FatBike encara més, hem fet a la dreta per la pista més trencada i sense deixar la pista fins al km8,9 aproximadament on, hem anat a la dreta, sortint del camí principal i passant un tancat elèctric per anar a buscar el refugi de Vilallobent.

Passant el refugi al km10, seguint la pista que va pujant constantment, en alguns punts més que en altres, però sempre amunt fins el km14,7 on la pista acaba i passa a ser més unes rodades sobre herba curta, però poques rodades.

Hem seguit pujant, deixant la baixada cap al Refugi de l’Orri de l’Andreu a l’esquerre, per fer uns metres de més fins el km16, allà hem fet la foto de rigor.

Estàvem a 6.4 graus de temperatura positiva a 2061 metres d’alçada en 10 de desembre, increïble, res de neu, un pel en algun punt on no toca el sol.

Després de la foto hem anat camp a través a buscar les roderes que baixen cap al Refu de l’Orri de l’Andreu i a buscar la carretera, per agafar-la en sentit de baixada, a l’esquerre, durant un quilòmetre.

Hi ha un mirador, i al lateral un corriol que baixa, es un corriol molt xulo que es pot fer de pujada, tot i que costa bastant i en el meu cas, haig de fer peu en algun punt, però l’he fet un parell o tres de cops pujant.

Et deixa a la carretera que puja, la que hem deixat una estona abans, creuem la carretera, seguim recte i hi ha una baixada d’uns 200 metres que no tenen cap perill, només inclinació.

Al trobar-nos de nou a la pista, en Joan Manel i jo ens hem acomiadat, ell ha baixat per la pista a l’esquerre cap a Palau de Cerdanya i jo he seguit avall pel corriol que et deixa sobre del mirador de la Pupy.

La part inicial no té gran cosa, però la part final que passes entre mig del bosc i acabes amb uns tobogans es espectacular, i amb els Formula Cura a la FatBike, vaig molt més segur baixant.

Després de passar l’últim tancat, on encara hi havia alguna vaca pasturant, he arribat al poble, entrant pel càmping i pels carrers cap a la porta de casa.

En total m’han sortit 23,79km que he fet amb 2h 4m a una mitja de 11,5km/h amb un desnivell positiu de 915 metres i negatiu de 877 metres, una cadència mitja de 69 rpm, una mitja cardíaca de 131 ppm que és el meu 73% i una màxima de 166 ppm que és el meu 93%, un consum energètic de 1433 calories, em diu que la temperatura mitja ha estat de 3 graus positius i hem arribat a un grau negatiu, suposo a la vall, sembla que hi ha inversió tèrmica.

Aquí us deixo el track d’avui

Total distance: 24076 m
Download file: 10_12_2023.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.