Després de 3 dies de no fer res, mirant de que acabi de marxar el que encara queda de la grip que vaig agafar fa 2 setmanes i aprofitant per desinflamar l’esquena, em vaig llevar clavat d’esquena el dimarts al matí, avui he sortit amb bici una estona.

Era un quart de nou del matí, un pel tard, però hem de comptar que a fins a les 8 es fosc i negre aquí a Osseja, entre una cosa i l’altre he sortit un pel més tard del que tenia al cap.

He baixat cap al llac creuant la plaça del poble i d’allà cap a Palau de Cerdanya, la pujada deixant el càmping a la dreta cap a la Jaça de Palau l’he feta per la pista de la dreta, en contes d’agafar la pista principal, he agafat la de la dreta, que arriba al mateix lloc, tot i que està més bruta la pujada, però m’agrada més, es més suau i constant.

M’he trobat a la Yolanda quan s’ajunten les 2 pujades, ella anava corrent, ha tornava, jo he seguit pista amunt.

La temperatura més baixa que la última vegada, la que toca crec, estàvem sota zero tota l’estona.

He seguit pujant fins el quilòmetre 8,2. Diguem que la pujada comença al quilòmetre 1,8 i es puja constantment fins el 8,2. Aquí es on s’agafa tot el desnivell de la ruta.

Buscava i he trobat el corriol que va cap al a Jaça de Palau, que es un refugi que hi ha més amunt.

Parada per fer la foto de rigor i baixada pel corriol aquest que en teoria va fins a l’inici de la pujada.

El primer tram, que baixa un parell de quilòmetres, es un corriol que es va fent estret, però que es baixa bé, no té cap complicació fins al final, on hi ha un reguerot que hem d’evitar ficar-nos-hi.

Tinc un problema amb els frens de la FatBike, son uns Deore normals, però quan s’escalfen deixen de frenar, i tot i que duc pastilles noves, frenant amb 2 dits al de darrera, no he aconseguit que derrapés en cap moment, es a dir, calents no treballen bé, m’ha passat sempre.

El primer tram acaba quan creues la pista just a l’alçada del pas canadenc, el segon tram comença malament.

Es molt més estret, es més trialera, però el reguerot es tan fons que no es pot pedalar, deu tenir entre un metre i un metre i mig durant uns 30 o 40 metres, que he hagut de fer amb la bici al costat, no es pot pedalar.

Després el reguerot es més factible, menys profund i el camí de baixada es converteix en una trialera molt divertida, et deixa uns metres més endavant d’on hi ha el ballat pels animals, a l’hivern obert, a l’estiu tancat, on he trobat la Yolanda abans.

He anat a buscar, després de recórrer uns 25 o 30 metres de pista la trialera que baixa directe, es la drecera que està indicada a l’inici de la pujada.

Es molt factible, com que els frens estaven més freds, ja frenava bé la bici.

M’he plantat a l’inici de la pujada amb 3 quilòmetres de baixada.

Resumint, es puja 6 quilòmetres per pista i es baixa amb 2,97km per corriols i trialeres, més ràpid.

Aquesta baixada es nova per mi.

La tornada l’he feta per Palau de Cerdanya, pujant cap al mig del poble i creuant carrers cap a casa, on he parat el GPS que faltaven uns minuts per dos quarts de deu, un pel just, a les 10 havia d’estar davant de l’ordinador amb una reunió.

M’han sortit 12,73km que he fet amb 1h 5m a una mitja de 11,6km/h amb una cadència mitja de 68 rpm, un desnivell positiu de 500 metres i negatiu de 470 metres, mitja cardíaca mitja de 138 ppm que és el meu 80% i màxima de 163 ppm que és el meu 94%, ja torno a tenir una capacitat pulmonar similar a abans del cony de grip. El consum energètic de 899 calories, 1,2 graus negatius de temperatura mitja, 3 negatius de mínima. M’ha donat 4 sobre 5 de treball aeròbic i 1,9 sobre 5 d’anaeròbic, treball principal el llinda, perfecte.

Aquí us deixo el track d’avui

Total distance: 12948 m
Download file: 12_01_2023.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.