Matí de diumenge, a les 7:30 estàvem al Caprabo mb varies sorpreses inesperades: el Jorge ha enviar una foto d’un test d’antígens negatiu d’aquest matí, en Josep Maria a aparegut de nou després de setmanes de no venir per un mal a l’espatlla, a més ha dut un veí seu, el José, que ha resultat ser un fitxatge molt bo i per acabar-ho d’arrodonir, el Santi ha tornat 😊

Hem encarat el camí de la Fita amunt i al pàrquing ens esperava en Joan Manel.

Tenia al cap fer una sortida per la zona, res lluny, però buscant corriols i trialeres, que fa temps que no en fem per aquí.

Hem anat fins el mirador dels caçadors i baixada cap als Holandesos per fer el corriol del Fondo de les Llenties fins al creuament de la pista de Jafra, la Fassina i Can Marcer.

Pujada cap a Jafra, trialera del revolt i hem seguir pujant cap a la Plana Novella per agafar la trialera que hi ha sobre de Jafra, la que et baixa a la riera, molt bé, hem gaudit molt tots, molt bon ritme de baixada, fins i tot el José que no li van gaire l’ha feta molt bé.

Un cop a baix, riera fins a la pista que puja als Masets de Dalt i per la trialera de pujada de l’esquerre després del cadenat fins a dalt.

No ha fet peu cap dels 6, perfecte.

D’allà hem anat a buscar la pista de Can Pere de la Plana a Quatre Camins i baixada per la trialera hi ha a l’altra banda de la pista.

Un cop a baix, l’hem feta tots també, hem anat cap a Olivella però abans d’arribar a la masia que hi ha a dalt de tot, es diu el Raurell, el corriol tapat que hi ha a mà esquerre.

En Josep Maria no l’havia feta mai aquesta, i li ha agradat moltíssim.

En Joan Manel anava al davant, jo just darrera seu, li he anat cridant perquè agafés ritme fins el punt que ha baixat que quasi no el podia seguir, se l’ha de felicitar, ha baixat molt bé.

Al creuament ens hem reagrupat i a la dreta cap al Pou de la Vinya.

Allà hem anat a l’esquerre per anar a buscar la trialera que baixa després del pi gros a la dreta, que et deixa a la pista que va fins a Can Suriol, a la carretera d’Olivella.

Hem gaudit com a nens petits, hem baixat molt bé i molt ràpid.

En Joan Manel ha caigut en una de les lloses de pedra grosses, duia el neumàtic de davant amb massa pressió i creu que ha frenat de davant.

Una rascada a la cama dreta i res més, però una caiguda no es mai agraïda.

Foto de rigor, uns segons de parada per petar la xerrada i hem seguir pel corriol que voreja la riera camí d’Olivella.

Un cop a la carretera d’Olivella, creuar la carretera i el corriol que hi ha a davant, un pel amagat amunt.

Els primers metres son duríssims, però es pot fer fins a l’arbre caigut, després has de caminar un metre i mig i de nou sobre la bici.

La pujada que hi ha després enganya, es dura de nassos i no ho sembla.

Hem arribat al cim, hem buscar una ombra i ens hem reagrupat mentre han fet un mos de fruita els que en duien i han volgut.

Camí del cementiri d’Olivella per fer el corriol del “lavacoches”, avui estava com sempre, hem acabat amb les cames esgarrinxades, el José l’ha feta i s’ha queixat també de les rascades, com la resta.

Hem encarat a la dreta, cap a la trialera que havíem fet una estona abans i cap a Quatre Camins.

Un cop a dalt, cap a Can Pere de la Plana i trialera a l’esquerre, la que té el sot de l’aigua, que es pot fer, però que t’ho has de creure abans de ficar-t’hi, sinó millor fer peu, cap problema.

Al creuament de baix, hem baixat pel mateix corriol que hem fet abans de pujada.

La baixada es espectacularment ràpida i divertida, he passat jo primer, el Jorge darrera meu i en Josep Maria tercer, la resta els hem anat deixant endarrere.

Hem trobat una parella de ciclistes que pujaven, al final de tot, i ens han deixat passat, sense fer peu ni ells ni nosaltres, s’ha posat en una cantonada, es d’agrair.

La cara de satisfacció un cop ens reagrupem als Masets de Dalt es per fer-nos una foto, tots duem la mateixa cara, ens surt l’adrenalina per la pell, respirem adrenalina…

Hem fet via avall, anàvem a agafar al corriol que puja cap a Jafra quan el José s’ha adonat que havia punxat.

Dur tubeless, per cert dur una Berria doble de XC molt bonica, amb Fox de 34 a davant, sense tija telescòpica, però molt bonica, lleugera i ell molt content.

Ha inflat, hem trobat el forat, però no li ha aguantat. Ha tornat a inflar, hem dit de rodar un pel a veure i hem tirat avall, quan m’he adonat que només el Santi i jo estàvem avall, la resta no.

Hem esperat un minut prudencial abans de tornar i hem vist que ha acabat posant-hi una “metxa” per tapar el forat.

Ha inflat i avall, per encarat la pujada a Jafra.

Duia la roda de darrera molt baixa, així que a Jafra ha inflat de nou. Li he deixat la meva manxa, sembla que ha anat millor que la seva.

Jo volia tornar per la Plana Novella, però el José ha dit de fer via directe, en Josep Maria també i la resta hem seguit el mateix camí, menys el Santi ha que fet via cap a casa, cap a la Plana Novella.

Hem baixat cap a Can Marcer i pujat cap al mirador dels caçadors, “basures” i pàrquing de la Fita, on ens hem acomiadat d’en Joan Manel.

En Josep Maria, el Jorge i jo hem fet la trialera del revolt, el José ha seguit per pista i cap a casa.

Ens hem acomiadat primer del José i d’en Josep Maria que anaven al mateix lloc i el Jorge i jo a la rotonda d’entrada a Sitges.

He parat el GPS a la porta de casa amb 36,71km que hem fet amb 2h 17m. He arribat a casa a les onze menys vint, un pel d’hora, però content de trialeres i corriols. La mitja de 16km/h, el desnivell positiu de 906 metres i negatiu de 792 metres, contem que el meu Egde 820 falla un 10% amb desnivell… La cadència mitja de 72 rpm, la potència mitja de 199W, la màxima de 1125W, el pols cardíac mig de 134 ppm que és el meu 77%, el màxim de 165 ppm que és el meu 95%, el consum energètic de 1645 calories i calor, ha en fa. Mitja de 18,3 graus, amb una màxima de 25 i una mínima de 12 graus.

Aquí us deixo el track d’avui

Total distance: 37320 m
Download file: 15_05_2022.gpx

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.