Aquest matí m’he llevat a les 7, he obert la persiana del menjador I ja ho havia llum natural suficient com per sortir a les 7. M’he canviat i hem sortit de casa la Greta i jo cap al es 7:20, potser un pel abans. Hem encarat el carrer de casa, estava tot molt glaçat, feia molt de fred, ja ho havien anunciat I com que havia nevat durant la setmana, semblava que la qualitat de la neu estaria bé, poc gel. Hem arribat al peu del telecadira I hem començat a pujar. La neu es molt bones condicions, molt bon grip.
Des del peu del telecadira, hem encarat la Château d’Eau amunt, la verda de sempre. Els tacs dels neumàtics quedaven marcats a la neu, I no relliscava gents. Hem anat fen via fina trobar la verda de la dreta de tot, la Promenade en Forêt. La pujada ha estat tranquil·la, amb molt de silenci, el cel ben clar I fred. Hem arribat al creuament de la blava I hem seguit pujant per la mateixa verda que veníem per anar a buscar el creuament de Eyne, habitualment arribo aquí amb 27 o 28 minuts, avui en duia més de 30. He encarat la recta final que arriba al cim del telecadira, he arribat amb uns 38 minuts, un pel més lent del normal, potser la qualitat de la neu o potser no he pujat tan ràpid com sempre.
Un cop he arribat al pla del telecadira, he anat a buscar el bar I hem seguit pujant pel camí de darrera. La setmana passada vaig veure que havia passat la retrac, per tan el camí estava més ciclable. Hem seguit camí amunt, abans d’arribar al primer revolt, he clavat la Manitou I m’he posat de peu, he pogut pujar bé de peu, ja que repartint el pes, les rodes van millor, així no s’enfonsa només de darrera I es clava. Com que la neu estava bé, hi havia grip de sobres. He seguit de peu una molt bona estona, m’he trobat bé avui. He creuat la pista blava, la verda, el final de la negra I hem anat a buscar el camí que puja a la Enduro 6, que després creua el remuntador que puja a les vermelles de dalt de tot I hem arribat a la vermella que baixa, l’hem creuat I hem seguit fins a la Coulée Font Frede, on hem parat per fer una foto. Després hem seguit, però com que la retrac no havia passat, el camí es molt estret per la retrac, la neu estava molt tova I m’he clavat un parell de cops.
La única manera de poder pedalar en aquest tipus de neu es tenir una cadència molt alta I tenir velocitat, he posat 5 pinyons I he anat pedalant amb un ritme més alt. El cor ho nota molt, però com que conec el camí I sé que es poca estona, no hi ha hagut cap problema. Un cop arribes a la part més planera, comença a baixar fins arribar al remuntador que puja a la Negra de Eyne, creuem el remuntador, creuem la negra I arribem a la vermella més llunyana de l’estació. Allà ja comencem a baixar, primer fins el remuntador de la negra, després per la blava de darrera fins a la base de Eyne. Allà hem trobat un parell de pisters que no han entès que fèiem baixant a aquella hora, però a part de mirar-nos estranyats, no han dit res més.
Hem encarat la pujada cap al creuament de Eyne I Saint Pierre dels Forcats I hem baixat per la Promenade en Forêt, la pista que hem fet una estona abans de pujada. Un cop hem arribat al creuament de la verda, hem anat a buscar la Château d’Eau I hem seguit baixant fins a la base del telecadira de nou. Amb fred, no notava els dits de les mans I dels peus I la panxa la tenia freda, però no em feia mal. Hem sortit de l’estació, el carrer de sobre de casa I hem arribat a casa que m’ha costat poder treure les claus per obrir la porta de fred que tenia.
He arribat a casa amb 11,32km que hem fet amb 1 hora 17 minuts, a una mitja de 8,7km/k, amb un consum energètic en el meu cas de 727kcal, una mitja cardíaca de 139 ppm que es el meu 79% i una màxima de 165 ppm que es el meu 94%, una cadència mitja de 67 rpm, un desnivell positiu de 453 metres i un negatiu de 460 metres. He sortit de casa a 1640 metres i he arribat a 2079 metres, segons el GPS. Diria que falla un pel, crec que sortim a 1700 metres i he arribat per sobre dels 2100, però poc més.
Aquí us deixo el track d’avui
Total climbing: 457 m
Total descent: -466 m
Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà l’opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.