Ferreruela, Lechón, Romanos

La ruta pasa per diferents pobles, per ordre son San Martín del Río, Báguena, Ferreruela de Huerva, Lechón, Romanos, Nombrevilla y de vuelta Villanueva de Jiloca

La ruta es llarga però sense ser complexa. Sortim de la plaça del poble de Villanueva de Jiloca direcció a San Martin del Río i a Báguena, després anem rambla d’anento amunt i ens movem a mà dreta cap a l’Arguilai. Hem deixat l’Arguilai a l’esquerra i ha començat una pista que puja cap a la carretera que va a Ferreruela. A 150 metres a l’esquerra per la carretera hi ha una antiga pista que va a Ferreruela, hem seguir recte per aquesta pista per sota la via del tren i hem acabat a la carretera que de Ferreruela a Langueruela.

Seguint la carretera cap a Ferreruela, creuem el poble i per la pista que hi ha a mà dreta just després de la sortida del poble i passant per sobre de la via del tren arribem fins a Romanos.

Entrant al poble ens desviem a mà esquerre i sortim del poble per la carretera. Un cop creuem la rotonda de sortida de l’autovía que ens indica cap a Romanos i a Daroca, trobem una pista a mà dreta, la seguim. El primer creuament important a la dreta, la resta sempre recte fins a trobar un cartell on ens indica precaució por un desnivell del 12% de baixada, ens dur directes a la presó de Nombrevilla.

Creuem la carretera i abans d’entrar a la presó ens movem a l’esquerra a buscar la part de darrera de la presó, on hi ha les aigües fecals. Deixem a ma dreta el cartell on diu Daroca i seguint recte a buscar la rambla que baixa fins a creuar per l’antiga via del tren de Daroca a Villanueva de Jiloca. Just abans del pont de ferro de la vía del tren, ens movem a l’esquerra i seguim durant els últims metres abans d’entrar de nou al poble.

El resum de la ruta ha estat de 51,60km que hem fet en 3 hores 14 minuts, amb una velocitat mitja de 15,9km/h a un ritme molt tranquil, però gaudint del paisatge. Del Km 5 al 10 es puja, un cop a dalt es planeja durant tota la ruta fins el km 43 aproximadament, per tan es una ruta molt ràpida. El desnivell acumular de pujada es de 829 metres i el de baixada de 841 metres. Es una ruta molt ràpida i maca, es passa per o a prop de 7 pobles en total, amb el que es pot parar a per aigua o a prendre alguna cosa en un bar sense problemes.

La ruta es d’agost del 2009

Per descarregar la ruta en format GPX has de fer un click al botó de sota de la gràfica que diu “descargar” amb el botó dret del ratolí i “guardar link como”, et donarà la opció de guardar-ho en format .GPX al teu ordinador. Si et cal ajuda fes click aquí.

Aqui us deixo unes fotos de la sortida